اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گلوبال ریسرچ:

مردم فلسطین با مذاکرات ساختگی صلح مخالفند/ اسرائیل و آمریکا خواستار تسلیم بدون قید و شرط فلسطینیان هستند

در حالی که مردم فلسطین با مذاکرات صلح مورد توافق تشکیلات خودگردان و آمریکا و اسرائیل مخالفند، واشنگتن و تل آویو خود را نه برای مذاکره واقعی بلکه برای گرفتن امتیاز و تسلیم بدون قید و شرط فلسطینیان آماده می‌کنند.

مردم فلسطین با مذاکرات ساختگی صلح مخالفند/ اسرائیل و آمریکا خواستار تسلیم بدون قید و شرط فلسطینیان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، اندیشکده «گلوبال ریسرچ» در مطلبی به قلم «استفن لندمن» می‌نویسد: مذاکرات روز سه‌شنبه در واشنگتن آغاز شد و دلیل برگزاری آنها به شکست کشاندن آن است. اسرائیل و آمریکا مذاکره نمی‌کنند بلکه خواستار تسلیم بدون قید و شرط فلسطینیان هستند. محمود عباس، رئیس جمهور کودتاگر فلسطین نیز مدتهاست که با آنها همکاری می‌کند. صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطینیان نیز عروسک خیمه‌شب‌بازی بیش نیست. عباس و دیگر فتنه‌گران در دولت وی نماینده اسرائیل و نه فلسطین هستند و برای این کار خود به خوبی تشویق می‌شوند. تاریخ دورویی و خیانت آنها را اثبات کرده و این آنها هستند که بی‌رحمی‌های اسرائیل را افزایش می‌دهند.

تشکیلات خودگردان تظاهرات آرام علیه مذاکرات صلح را سرکوب می‌کند

انجمن حقوق بشر الضمیر در مطلبی نوشت: «پلیس تشکیلات خودگردان تظاهرات علیه مذاکرات سیاسی را سرکوب و چهار تن را دستگیر کرده و به ده‌ها تظاهرات کننده حمله کرد که در میان آنها خالده جرار، عضو مجلس قانونگذاری فلسطین دیده می‌شود.» فعالان جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در برابر اشغالگری مقاومت کرده و سرکوبگری را به چالش می‌کشند. آنها اسرائیل را به «دشمنی بی‌رحمانه علیه مردم فلسطین- قتل، تخریب، ترور، ویرانی خانه‌ها، ریشه‌کن کردن درختان، مصادره زمین‌ها، گسترش شهرک‌ها، ادامه ساخت دیوار آپارتاید، محاصره سیاسی و اقتصادی خفه‌کننده، شکنجه و سرکوب گسترده» متهم می‌کنند. آنها از حق در برابر باطل دفاع می‌کنند اما اسرائیل آنها را تروریست می‌خواند. آنها قهرمان هستند و جرأت مخالفت علنی با گفت‌وگوهای ساختگی را دارند. دهها و شاید صدها تن از آنها تظاهراتی آرام را برگزار کردند. آنها این کار را علیه «تمایل عباس به تسلیم شدن به ضرر اجماع ملی فلسطینیان و حتی تصمیمات نهادهای مرتبط با سازمان آزادیبخش فلسطین» انجام می‌دهند. حدود 200 تن از آنها در حالی که پرچم‌های فلسطینی را در دست داشتند، تظاهرات کردند. آنها از حقوق زندانیان دفاع می‌کنند که هزاران تن از آنها به عنوان زندانی سیاسی بدست اسرائیل اسیر هستند. آنها علیه محرومیت فلسطینیان از حقوقشان اعتراض کرده و به سوی مقر ریاست عباس حرکت کردند.

پلیس تشکیلات خودگردان راهشان را سد و با خشونت به آنها حمله کرد و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد. آنها به زن و مرد حمله کردند که بسیاری از آنها اکنون در بیمارستان هستند. به گزارش الضمیر، «اقدامات پلیس حمله عمدی به تظاهرکنندگان آرامی بود که شامل اعضای شورای قانونگذاری فلسطین از جمله خالده جرار می‌شد که ریاست کمیته زندانیان را در این شورا به عهده دارد. به گفته گروه تحقیق ما، هنگامی که تظاهرات کنندگان پراکنده شدند، پلیس به بیمارستان رام‌الله رفت تا از زخمی‌ها بازجویی کند و دستکم سه تن را قبل از اینکه درمان شوند، دستگیر کرد. الضمیر این اقدام آشکار نیروهای پلیس را نشان‌دهنده ادامه سرکوب سیاسی می‌داند که تشکیلات خودگردان برغم حق افراد برای مخالفت با سیاست‌هایش علیه مردم فلسطین بکار می‌گیرد.»

منشور بین‌الملل درباره حقوق سیاسی و مدنی به راحتی در سرزمین‌های فلسطینی نقض می‌شود

الضمیر این حمله را شدیدا محکوم کرد و آن را بر خلاف قوانین فلسطین دانست. این اقدام ماده 21 منشور بین‌الملل درباره حقوق سیاسی و مدنی را نیز نقض می‌کند که بر اساس آن «حق گردهمایی مسالمت‌آمیز باید به رسمیت شناخته شده و هیچ محدودیتی نباید برای اجرای این حق قائل شد مگر آنکه چنین گردهمایی‌هایی مخل قانون بوده و جامعه دموکراتیک، امنیت ملی، سلامت عمومی، نظم عمومی، حفاظت از سلامت یا اذهان افراد و یا حفاظت از حقوق یا آزادی دیگران را به خطر بیندازد.» همچنین در ماده 18 این منشور آمده است: «همه باید از حق آزادی تفکر، عقیده و مذهب برخوردار باشند. این حق شامل آزادی برگزیدن مذهب و عقیده و آزادی بیان شخصی یا جمعی عقاید مذهبی در مراسم عبادی، در عمل و آموزش آن به دیگران می‌شود.» ماده 19 نیز چنین می‌گوید: «همه باید حق داشتن عقایدی را بدون دخالت دیگران داشته باشند. هر فردی حق آزادی ابراز عقیده را دارد که این حق شامل آزادی برای جستجو، دریافت و بیان اطلاعات و ایده‌هایی از همه دست بدون مرز چه به صورت زبانی، نوشتاری یا آنلاین و بروز آن به شکل هنر یا از طریق دیگر رسانه‌های انتخابی می‌شود.»

مردم فلسطین از خیانت خسته شده و خواستار رهبرانی منتخب هستند

مقامات جبهه مردمی برای آزادی فلسطین روز 28 جولای حوادث رخ‌داده را محکوم و عباس را مسئول صدور دستور استفاده از زور دانستند.  آنها تاکید کردند که «عباس برغم تصمیم نهادهای ملی فلسطین از جمله شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین عمل کرده که نشان‌دهنده بی‌توجهی، بی‌مسئولیتی، عدم پاسخگویی و بی‌احترامی به قانون و سنت‌های ملی مردم ماست.» آنها از افرادی که دستور بکارگیری این خشونت را داده و افرادی که آن را به اجرا گذاشتند، خواستند پاسخگوی اقداماتشان باشند. مقامات جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کردند که این تظاهرات آغازگر جنبشی مردمی علیه ناگواری‌های اشغالگری، مبارزه برای دستیابی به حقوق فلسطینیان و ایجاد راهبرد ملی مقاومت است. این تظاهرات برای دستیابی به حقوق مردم ما، حق بازگشت آوارگان فلسطینی، حق تعیین سرنوشت، استقلال، حاکمیت و پایتخت ما در بین‌المقدس است. جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد صدها تن در رام‌الله و غزه تظاهرات کردند زیرا از خیانت خسته شده و خواستار رهبرانی هستند که نماینده‌شان باشند.

ماهر الطاهر: مذاکرات صلح به نفع آمریکا و اسرائیل است

به گفته «ماهر الطاهر»، رهبر جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، هدف اصلی آمریکا و اسرائیل در بازگشت به مذاکرات جلوگیری از انفجار خشم مردم در فلسطین در برابر اشغالگری و کوتاه کردن دست سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی جنایی از محاکمه رهبران تروریسم صهیونیستی است. طاهر از فلسطینیان در هر جای دنیا خواست این توطئه را رد کرده و محکوم کنند چرا که این مذاکرات به نفع ‌آمریکا و اسرائیل بوده و همانند دهه‌های گذشته به فلسطینیان آسیب می‌زند. همچنین «مریم ابودقه» از مقامات جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خواستار مبارزه عمومی علیه بازگشت به مذاکرات با مشارکت عموم مردم فلسطین و فشار بر مقامات فلسطینی برای عدم سفر به واشنگتن شد. وی گفت که فلسطینیان حقوق مسلمی دارند که نمی‌توان درباره آنها به چانه‌زنی پرداخت و یا در ازای پول و امتیازات ویژه از آنها گذشت چرا که «فلسطین، فلسطینی است که از رود اردن تا دریای مدیترانه کشیده شده است». آوارگان فلسطینی بازخواهند گشت و فلسطینیان قرارداد اسلوی دیگری را تحمل نمی‌کنند. مقاومت علیه تسلیم تحمیلی، شهرک‌‌سازی، عادی‌سازی روابط و مذاکرات بیهوده ادامه خواهد یافت.

سخن آخر

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که وزرای کابینه با آزادی 104 اسیر فلسطینی که مدتهاست در بند این رژیم هستند، موافقت کرده‌اند. آنها شامل 14 شهروند عرب می‌شوند. اجرای این طرح چهار مرحله دارد که مراحل اولیه آن در چند هفته آینده و مراحل بعدی طی 9 ماه اجرا می‌شوند. این در حالی است که چنین امتیازاتی حتی به اندازه کاغذی که روی آن نوشته می‌شوند، ارزش ندارند چرا که به طور سیستماتیک نقض می‌شوند و این سیاست درازمدت اسرائیل است. اسرائیل هزاران زندانی سیاسی را در اختیار دارد و به طور منظم افراد بیشتری را نیز دستگیر کرده و زندانی می‌کند. صدها تن ممکن است جایگزین دهها تنی شوند که قرار است آزاد گردند. زندانیان ‌آزادشده به شدت تحت تعقیب قرار می‌گیرند و بسیاری دوباره دستگیر می‌شوند. خانواده‌ها و دوستانشان تهدید می‌شوند و حتی یک لحظه آرامش و ‌آزادی عمل ندارند و در کشور خودشان به صورت اسیر باقی می‌مانند. فلسطینیان دهه‌هاست که مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند. مقامات خائن تشکیلات خودگردان نیز در این مسئله سهیمند. این بار نیز تفاوتی ندارد و خیانت آنها محرز است.

اسرائیل درباره صلح صحبت می‌کند اما جنگ به راه می‌اندازد

این مسئله در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل همچنان به جنگ‌هایش ادامه داده و رفتار وحشیانه‌ای را با مردم غزه و کرانه باختری دارد. اسرائیل روز 28 جولای بار دیگر سوریه را بمباران کرد. این پنجمین حمله هوایی اسرائیل از ژانویه است. گفته می‌شود که کامیون‌های حامل موشک‌های سوری هدف قرار گرفته‌اند. واشنگتن از تجاوز اسرائیل حمایت می‌کند، بان کی‌مون بی‌تفاوت بوده و به صورتی یکجانبه از اسرائیل حمایت می‌کند. این کار همیشگی او و رهبران غربی است. اسرائیل درباره صلح صحبت می‌کند اما جنگ به راه می‌اندازد. این سیاست درازمدت اسرائیل است. رژیم‌های یاغی به این صورت عمل می‌کنند. اسرائیل یکی از بدترین آنهاست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول