اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نمایندگان اسرائیل و تشکیلات خودگردان با اوباما دیدار می‌کنند

رئیس‌جمهور آمریکا با نمایندگان رژیم‌صهیونیستی و تشکیلات خودگردان که برای مذاکرات سازش به واشنگتن سفر کرده‌اند، دیدار خواهد داشت.

نمایندگان اسرائیل و تشکیلات خودگردان با اوباما دیدار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا صبح فردا در کاخ سفید با نمایندگان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند.

این دیدار قرار است ساعت10 صبح به وقت محلی انجام شود. در حال حاضر هیئت‌های مذاکره‌کننده اسرائیل و تشکیلات خودگردان در واشنگتن به سر می‌برند.

دور مقدماتی مذاکرات سازش بالاخره بعد از مدت‌ها رایزنی، از امروز به میزبانی آمریکا آغاز شد. «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و نماینده نخست‌وزیر در امر صلح با فلسطینی‌ها، سرپرستی تیم مذاکره‌کننده رژیم‌صهیونیستی را در این مذاکرات بر عهده دارد. «صائب عریقات» و «محمد شتایه» هم مذاکره‌کننده‌های فلسطینی‌ها در واشنگتن هستند.

در دیدار امشب اوباما و نمایندگان اسرائیل و تشکیلات خودگردان، «جان کری» وزیر خارجه و «مارتین ایندیک» نماینده آمریکا در مذاکرات، هم حضور خواهند داشت.

مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل در سال 2010 از سوی «محمد عباس» و در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری متوقف شد. وی برای ازسرگیری مذاکرات سازش سه شرط آزادی اسرای فلسطینی، توقف شهرک‌سازی‌ها و مبنا قرار گرفتن مرزهای سال 1967 را مطرح کرده بود.

دو هفته قبل «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بعد از چند دیدار با مقامات اسرائیلی و تشکیلات خودگردان، از توافق طرفین برای شورع مجدد مذاکرات خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول