اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک وزیر سابق سوری در گفت‌وگو با فارس:

دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه، چیزی جز جنگ تبلیغاتی نیست

یک وزیر سابق سوری گفت: دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه علیه کردها به معنی تجاوز به سراسر سوریه و غیر قابل اجرا بوده و هدف از آن جنگ تبلیغاتی و تقویت روحیه تروریستهای مسلح است.

دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه، چیزی جز جنگ تبلیغاتی نیست

«عیسى درویش»، یک وزیر سابق سوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه اظهار داشت: دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه علیه کردها، دشوار است زیرا بافت جمعیتی این منطقه شامل قبایل عرب و نیز پیروان ادیان مختلف است از همین رو حمله به این منطقه به معنی تجاوز به سراسر سوریه خواهد بود.

وی افزود: شرایط حاکم بر شمال سوریه امکان حمله به آن چه از سوی ترکیه و چه سوریه را فراهم نمی کند و حتی وضعیت بین المللی نیز برای چنین اقدامی مساعد نیست زیرا این حمله به مثابه انفجار و آغاز جنگی خواهد بود که نه فقط ترکیه بلکه سراسر منطقه را به کام خود خواهد کشید.

درویش تاکید کرد: اکنون این سوال مطرح است در حالی که حزب کارگران کردستان با جبهه النصره در شمال سوریه مبارزه می کند ترکیه چگونه در این منطقه دخالت خواهد کرد؟

وی در توضیح این مطلب افزود: اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه به مثابه انفجار اوضاع در ترکیه خواهد بود به ویژه اینکه ترکها علیه برادران خود در سوریه جنگ نخواهند کرد به اضافه اینکه حزب عدالت و توسعه و اردوغان در پی حوادث اخیر در میدان تقسیم شکست خورده اند.

جنگ تبلیغاتی و تقویت روحیه تروریست های مسلح

این وزیر سابق سوری تصریح کرد: در این شرایط طرح موضوع دخالت ترکیه در سوریه چیزی جز جنگ تبیلغاتی و تقویت روحیه گروه های مسلح نیست به ویژه اینکه ارتش سوریه در صحنه نبرد علیه این گروه ها پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته و موضع شکست خورده ترکیه نیز در برابر جامعه جهانی برملا شده است.

وی اظهار داشت: موضع ترکیه نشان داد که اردوغان دوست اسرائیل و مزدور امپریالیسم است و نقش او در منطقه چه در سوریه و یا عراق و یا سایر کشورهای عربی نیز موجب شد محبوبیت خود را در جهان عرب و در ترکیه از دست بدهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول