اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در مراسم افطاری گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان

شیخ نعیم قاسم: مشکل فلسطین حکامی است که از اسرائیل می‌ترسند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مشکل کنونی فلسطین حکامی هستند که از قدرت اسرائیل می‌ترسند.

شیخ نعیم قاسم: مشکل فلسطین حکامی است که از اسرائیل می‌ترسند

به گزارش فارس به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم افطاری گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان تاکید کرد که تجربه ثابت کرد که قلوب امت اسلامی همگی با فلسطین و قدس است، اما مشکل در عملکرد حاکمان و اقدامات افراد پستی است که از قدرت اسرائیل و اعوان آن در هراسند.

در مراسم کمیته حمایت ازمقاومت که به مناسبت روز جهانی قدس در رستوران الساحه در بیروت برگزار شد، رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران و نمایندگانی از احزاب لبنان و گروه‌های فلسطینی حضور داشتند.

قاسم در این سخنان تاکید کرد: هنگامی که پرچم مقاومت را حمل می‌کنیم و به خدا توکل می‌کنیم، به اذن الهی پیروز هستیم.

دکتر شلح در این مراسم در سخنانی تاکید کرد که فلسطین مشکل بزرگ اعراب و مسلمانان است و هر اندازه که این اشغال طولانی شود و هر قدر اتفاقات در این منطقه روی دهد، ما نباید آن را فراموش کنیم.

شلح تاکید کرد که با وجود تعدد ایستگاه‌های تاریخی و مراحلی که فلسطینی‌ها در درگیری‌های خود با آن مواجه بوده‌اند، 4 اتفاق بوده که مصیبت فلسطینی‌ها را رقم زده است، اولین اتفاق توافقنامه سایکس پیکو در سال 1916 و سپس توافق بالفور در سال 1917 و بعد ازآن نکبت و اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در سال 1948 و سپس نکبت دوم بود با سقوط قدس و شکست سال 1967 رقم خورد.

وی تاکید کرد که در این مرحله حساس از عمر امت اسلام این چهار مرحله به صورت خطرناک‌تری تکرار می‌شود و جهان عرب الان در لبه پرتگاه سایکس پیکوی جدیدی قرار دارد که به دنبال تجزیه همه کشورهای منطقه  و قرار دادن درگیری‌های طایفه‌ای و مذهبی و نژادی به جای درگیری اعراب و صهیونیست‌ها است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول