اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد کنگره شهدای میامی:

فرهنگ و معارف قرآن کریم در جامعه تعلیم داده شود

رئیس ستاد کنگره شهدای شهرستان میامی گفت: تعلیم فرهنگ و معارف قرآن کریم یک اصل اساسی در جامعه اسلامی است که نباید فراموش شود.

فرهنگ و معارف قرآن کریم در جامعه تعلیم داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مهدی رعایتی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد کنگره شهدای شهرستان میامی در رابطه با قرآن در زندگی انسان، اظهار کرد: راه رسیدن به تزکیه و تهذیب نفس، داشتن شناخت و معرفت به نفس اماره، لوامه و مطمئنه است.

وی تصریح کرد: مخالفت انسان با نفس اماره و استفاده از نفس لوامه برای رسیدن به نفس مطمئنه ضروری است تا جایی که مورد خطاب خداوند قرار گیرد «یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه».

رئیس ستاد کنگره شهدای شهرستان میامی افزود: برای تزکیه و تهذیب نفس، تعلیم و تدبر در معارف قرآن ضروری است و آن چنان تزکیه مهم و حائز اهمیت بوده که 11 قسم در سوره شمس ذکر شده است.

رعایتی بیان کرد: رسالت پیامبران در قرآن، آزادی انسان‌ها از قید و بند بردگی و بندگی طاغوت و نفس است و آزادی معنوی بالاترین مصداقش «لا اکراه فی الدین» بوده که انسان مختار آفریده شده است؛ البته با انتخاب راه «انا هدیناه السبیل اما شاکرا اما کفورا».

رعایتی یادآور شد: قرآن دنیا را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف معرفی می‌کند، نه به عنوان هدف اصلی و فهمیدن این موضوع نقش مؤثری در دیدگاه انسان نسبت به دنیا و آخرت دارد.

وی اضافه کرد: انسان کامل در قرآن انسانی ربانی است که یا در حال تعلیم فرهنگ و معارف قرآن و یا در حال تدریس آن بوده و ویژگی انسان کامل سلامت همه جانبه عقلی، عملی، اعتقادی و ... است و این سلامت همه جانبه را با تعلیم و تربیت به دست می‌آورند.

رئیس ستاد کنگره شهدای شهرستان میامی افزود: هدف خلقت رسیدن انسان به کمال است و به همین خاطر خدا نمونه کمال را معرفی می‌کند «لقدکان فی رسول الله اسوه حسنه».

انتهای پیام/2249/ذ30 /پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول