اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الاخبار: مناسبات حماس با ایران و حزب‌الله به قبل از بحران سوریه باز می‌گردد

روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به دیدارهای متعدد بین سفارت ایران در لبنان و گروه‌های لبنانی و فلسطینی نوشت که مناسبات این طرف‌ها به دوره قبل از بحران سوریه باز می‌گردد.

الاخبار: مناسبات حماس با ایران و حزب‌الله به قبل از بحران سوریه باز می‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌یکی از رهبران حماس در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی الاخبار گفت که این جنبش خط مقاومت را ترک نکرده بود که الان بخواهد به آن بازگردد، اختلافاتی در دیدگاه های مقاومت در لبنان و فلسطین در مورد اوضاع سوریه پیش آمده بود، اما قدس بار دیگر ما را گردهم آورد.

در همین راستا رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و علی برکه مسئول حماس در لبنان و فتحی ابو العرادات دبیر جنبش آزادیبخش در لبنان در سفره افطاری که حزب الله لبنان برای آنها ترتیب داده بود و شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در آن حضور داشت، شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم افطاری نماز جماعت را به امامت شیخ نعیم قاسم اقامه کردند.

الاخبار می‌افزاید که پیشتر روابط مقاومت اسلامی لبنان و حماس کمتر شده بود، اما قطع نبود. یکی از مقامات برجسته حماس در این رابطه با اعلام این مطلب تاکید کرد البته اخیرا همگرایی بین این دو گروه بیشتر شده تا از اردوگاه‌های لبنانی در این کشور برای فتنه مذهبی استفاده نشود.

امروز نیز قرار است مجددا سران گروه‌های فلسطینی و لبنانی در منزل غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران با هم دیدار کنند، ‌این مراسم نیز به افتخار هیئت گروه‌های مقاومت فلسطین برگزار می‌شود. علی برکه نماینده حماس در لبنان به نمایندگی از اعضای این گروه‌ها در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

بین افطار دیشب و امشب نیز گروه های مقاومت فلسطینی و لبنانی دیدارهایی با هم برگزار کرده‌اند و خلاصه این دیدارها این بوده که روابط میان حماس با ایران و حزب‌الله به دوره قبل از درگیری‌های سوریه برسد یا در چارچوبی جدید قرار گیرد که ائتلاف میان دو گروه مقاومت در لبنان و فلسطین ایجاد شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول