اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران:

دولت و مجلس در انتخاب وزرای فرهنگی دقت بیشتری داشته باشند

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: حساسیت معاندان نظام در مورد وزرای دولت یازدهم به خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل تأمل است، بنابراین دولت و مجلس باید در انتخاب وزرای فرهنگی وسواس و دقت بیشتری به خرج دهند.

دولت و مجلس در انتخاب وزرای فرهنگی دقت بیشتری داشته باشند

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز فرهنگ هر جامعه را هویت و موجودیت آن جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: تأثیرگذاری فرهنگ بر دیگر حوزه‌های اجتماعی باعث شده تا نظام استکباری برای مبارزه با ملت‌ها و نظام‌های غیرهمسو با خود، از طریق تهاجم فرهنگی به دنبال ایجاد تحولات مورد نظر خود در کشورهای مورد هدف باشد.

وی با اشاره به اقدام آمریکا و همپیمانانش در تشکیل ناتوی فرهنگی برای تسلط بر منافع ملت‌ها و نابودی هویت جوامع بشری اظهار داشت: این کشورها با به کارگیری امکانات متنوع و گسترده رسانه‌ای تلاش می‌‌کنند تا رشته تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ملت‌ها را در دست گرفته و اهداف خود را با کمترین هزینه و بیشترین تاثیرگذاری محقق سازند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی برنامه‌های رسانه‌ای بیگانگان در روزها و هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که آنان همچنان معتقد به پیشبرد اهداف خود در ایران از طریق جنگ نرم بوده و در این زمینه، موضوع انتخاب وزرای مربوط به دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی دولت یازدهم را با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌کنند.

این کارشناس مسائل فرهنگی، هرگونه سستی و سهل‌انگاری در انتخاب وزرا و انتصاب مدیران ارشد آموزشی و فرهنگی کشور را موجب وارد آمدن لطمات جدی به فرهنگ و هویت اسلامی ـ ایرانی دانست و افزود: اگر چه دقت در انتخاب همه وزرا و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی لازم و ضروری است اما حساسیت کار وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاب می‌کند که هم رئیس جمهور منتخب و هم نمایندگان مردم در خانه ملت دقت بیشتری در انتخاب وزرا و مسئولان ارشد این وزارتخانه‌ها داشته باشند.

شایق گفت: تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری و تقویت جنبش نرم‌افزاری، تشکیل بنیاد نخبگان و لزوم به کارگیری مهندسی فرهنگی بیانگر خطرهای اجتناب‌ناپذیر هجمه فرهنگی دشمن و ضرورت توجه نخبگان، روشنفکران، مدیران و سیاست‌گذاران کشور به مقوله فرهنگ است که با وجود اقدامات صورت گرفته، شرایط موجود با انتظارات جامعه فاصله معناداری دارد که تغییر این وضعیت مستلزم حضور افراد متعهد و متخصص در راس این وزارتخانه‌ و حمایت مجلس از برنامه‌های آنان است.

انتهای پیام/60002/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول