اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روزهای شهادت امیرمؤمنان

فیروزکوه غرق در ماتم و عزاست/ حرکت دسته‏های سینه‏زنی و زنجیرزنی در شهر سرد

در روزهای گرانقدر ماه ضیافت الله و هم‏زمان با فرا رسیدن شهادت بزرگ مظلوم عالم، حضرت امام علی(ع)، فیروزکوه یک‏پارچه غرق در ماتم و عزا شد.

فیروزکوه غرق در ماتم و عزاست/ حرکت دسته‏های سینه‏زنی و زنجیرزنی در شهر سرد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران،  زن و مرد، پیر و جوان از اقشار و گروه‏های مختلف پیش از ظهر امروز در دسته‏های منظم سینه‏زنی و زنجیرزنی با لباس‏های یک دست سیاه و با حرکت در سطح شهر و عبور از روبه‏روی آستان مقدس امام زاده اسماعیل(ع)، ضمن عزاداری برای امام نخست شیعیان جهان، به محضر این آستان مقدس ابراز احترام کردند.

امام علی(ع) حتی بین مسلمانان و شیعیان هم مظلوم هستند

امام جمعه موقت فیروزکوه در حاشیه حضور در جمع دسته‏های عزاداری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که کامل‏ترین الگوهای انسانیت و بندگی خداوند در دین مبین اسلام برای ما مسلمانان معرفی شده‏اند.

حجت‏الاسلام والمسلمین داوود ضمیررضوانی افزود: شهادت امیرمؤمنان، امام علی(ع) اتفاقی عظیم و ضرری بزرگ برای جامعه مسلمانان بود.

وی گفت: آن حضرت شخصیتی منحصر به فرد داشتند و حتی خداوند در کلام‏الله مجید از آن حضرت دفاع کرده و به تمجید از شخصیت آن امام همام می‏پردازد.

ضمیررضوانی تصریح کرد: این فضیلت‏ها نشانه عزت و عظمت آن حضرت بوده و علی (ع)، نخستین مردی است که به پیامبر(ص) ایمان آورد؛ در زمان امامت نه در دارالعماره که در منزل خویش سکونت کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه افزود: حضرت علی (ع) برای ستاندن حق مظلومان از ظالمان حرکت کرد و حکومت اسلامی را به دست گرفت.

ضمیررضوانی خاطرنشان کرد: متاسفانه امام علی(ع) حتی بین ما مسلمانان و شیعیان مظلوم هستند و نهج‏البلاغه آن حضرت باید مورد بحث و تفسیر قرار گیرد.

این مراسم و حرکت دسته‏های عزاداری و مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با حضور مردم ولایی و همیشه در صحنه فیروزکوه ادامه دارد.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول