اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

در پی کشتار طرفداران مرسی

۹ سازمان حقوقی مصر خواهان برکناری وزیر کشور شدند

۹ سازمان حقوقی و غیردولتی مصر در پی کشتار شنبه گذشته شهروندان طرفدار مرسی در تظاهرات قاهره خواستار برکناری وزیر کشور دولت موقت این کشور شدند.

۹ سازمان حقوقی مصر خواهان برکناری وزیر کشور شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، 9 سازمان حقوقی غیردولتی مصر امروز دوشنبه در بیانیه‌ای کناره گیری محمد ابراهیم وزیر کشور را در پی کشته شدن دست‌کم 72 نفر از مردم در درگیری شنبه گذشته میان تظاهرات کنندگان هوادار مرسی با پلیس در شهر قاهره خواستار شدند.

این گروه‌ها همچنین از اخوان المسلمین خواستند خشونت را کنار بگذارد.

با وجود اینکه محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر هر گونه دخالت و توسل به زور نیروهای امنیتی در این خشونت ها را رد می کند، سازمان های غیردولتی نیروهای تحت فرمان وی را به انجام این «قتل عام» متهم می کنند.

این 9 سازمان حقوقی در بیانیه‌ای خواستار برکناری وزیر کشور و محاکمه وی به دلیل کشتار شهروندان مصری شدند.

کردند: اقدام برخی تظاهرات  در تیراندازی به پلیس یا ساکنان محلی یا بستن خیابان‌های اصلی و یا احداث دیوارهای بتونی باعث کم شدن مسئولیت وزیر کشور نمی شود.

در این بیانیه آمده است‌: اقدام نیروهای امنیتی مصر در به کارگیری مکرر خشونت مرگبار و غیر ضروری در مقابله با اعتراضات سیاسی تنها باعث وخامت بیشتر بحران های سیاسی خواهد شد که جامعه مصر را به سمت خشونت سوق داده است.

این 9 گروه غیردولتی که سازمان های معروفی مثل شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر و سازمان حقوق فردی مصر نیز از جمله آنها است از اخوان المسلمین خواستند خشونت را محکوم کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول