اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برنامه کنترل کیفی خارجی صورت گرفت

کسب مقام عالی آزمایشگاه منطقه‌ای کشت و آنتی بیوگرام سل جنوب شرق کشور

آزمایشگاه منطقه‌ای کشت و آنتی بیوگرام سل جنوب شرق کشور در برنامه کنترل کیفی خارجی موفق به کسب مقام عالی شد.

کسب مقام عالی آزمایشگاه منطقه‌ای کشت و آنتی بیوگرام سل جنوب شرق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: این آزمایشگاه در ارزیابی کیفیت خارجی که توسط شبکه آزمایشگاهی مرجع بین‌المللی انجام شد، توانست با مهارت بسیار عالی کنترل کیفی نمونه‌ها را انجام دهد.

علیرضا سلیمی ادامه داد: برای انجام این آزمون سازمان بهداشت جهانی، نمونه‌ای مجهول را به تمامی آزمایشگاه‌های آنتی بیوگرام سل در کشورها ارسال می‌کند و پس از کنترل پاسخ‌های ارسالی نتایج را به آن آزمایشگاه اعلام می‌کند تا برای رفع نواقص احتمالی اقدام شود.

وی اذعان داشت: آزمایشگاه منطقه‌ای کشت و آنتی بیوگرام سل جنوب شرق کشور در سال 1390 در زاهدان آغاز به کار کرد. این آزمایشگاه به دنبال سیاست‌های کلان برنامه سل کشور و در راستای تمرکززدایی، در زاهدان راه‌ا‌ندازی شد.

لازم به ذکر است: تا پیش از این بیماران مجبور بودند به تنها مرکز کشت و آنتی بیوگرام سل کشور واقع در بیمارستان مسیح دانشوری تهران مراجعه کنند.

آزمایشگاه منطقه ای کشت و آنتی بیوگرام سل جنوب شرق کشور دانشگاه های علوم پزشکی کرمان ، بیرجند، بم، جیرفت و زابل را تحت پوشش خود دارد.

انتهای پیام/75004/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول