اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان خبر داد

احداث مرکز فنی و حرفه‌ای در منطقه غرب زنجان

معاون برنامه‏ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان گفت: به زودی زمینی برای احداث فنی و حرفه‌ای در منطقه غرب زنجان در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

احداث مرکز فنی و حرفه‌ای در منطقه غرب زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا براتی ظهر امروز در مراسمی به مناسبت هفته مهارت، اظهار کرد: سه مجموعه فنی و حرفه‌ای شهرستان زنجان در سال‌های گذشته با توان بالا در زمینه آموزش خدمات خوبی به جوانان و علاقه‌مندان ارائه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند در کنار علم‌آموزی در مدارس از آموزش‌های تئوری و عملی مراکز فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند، تصریح کرد: آنها می‌توانند با انگیزه بالا در کنار تحصیل فناوری بازار کار را نیز آموزش ببینند.

معاون برنامه‏ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان با بیان اینکه ظرفیت اشتغال دستگاه‌های اجرایی پایین است، گفت: فنی و حرفه‌ای می‌تواند با آموزش‌های عملی و تئوری این ظرفیت را جبران و زمینه اشتغال شهروندان را افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه مردم در شهرها و روستاهای استان از دوره‌های فنی و حرفه‌ای استقبال خوبی دارند، عنوان کرد: آموزش‌هایی مانند قالی‌بافی، گلیم‌بافی و... در اقتصاد روستاها به روستاییان کمک می‌کند.

براتی ادامه داد: همچنین فنی و حرفه‌ای دوره‌های مختلفی در زمینه پرورش قارچ، پرورش‌دهنده ماهیان و زنبورعسل و... برای روستاییان برگزار می‌کند.

وی، اشتغال را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان دانست و بیان داشت: فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در اشتغالزایی افراد ایفا می‌کند.

معاون برنامه‏ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان به افتخارآفرینی کارآموزان زنجانی در المپیاد مهارت 2013 آلمان اشاره کرد و ابراز داشت: علیرضا احمدی و ایرج بختیاری در رشته رباتیک موفق به کسب مدال نقره شدند.

وی اضافه کرد: این کارآموزان با افتخار و غرور پرچم سه رنگ کشورمان را در المپیاد جهانی مهارت بالا بردند.

براتی با بیان اینکه تعداد مراکز فنی و حرفه‌ای نسبت به استقبال علاقه‌مندان در استان زنجان کم است، افزود: به زودی زمینی برای احداث فنی و حرفه‌ای در منطقه غرب زنجان در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امید است با این اقدام و احداث مرکز جدید مردم منطقه غرب نیز به راحتی بتوانند از خدمات آموزشی سازمان بهره‌مند شوند.

معاون برنامه‏ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و توانمندی سازمان، مربیان و مسئولان در بحث اشتغال‌زایی به زودی مشکلات مربوط به بیکاری جوانان حل شود.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول