اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی بیانیه‌ای مطرح شد

دعوت جامعه مدرسین از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

دعوت جامعه مدرسین از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در ابتدای این بیانیه آمده است: روز قدس را در حالی برگزار می‌نمائیم که گوشه گوشه جهان اسلام در آتش نزاع، درگیری و فتنه می‌سوزد. از خاورمیانه عربی گرفته تا شمال آفریقا و خلیج فارس و در همه این رویدادهای تلخ ردپای استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مشهود است.

این بیانیه می‌افزاید: امروز علی رغم گذشت 34 سال از صدور پیام تاریخی و حکیمانه امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، ضرورت و اهمیت این پیام بیشتر نمایانگر می‌گردد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امام راحل گویی این روزها را نظاره‌گر بودند که اسرائیل را غده‌ای سرطانی نامیدند و بر اتحاد جهان اسلام برای مقابله با تجاوزگری‌های آن فریاد برآوردند و رهبر معظم و فرزانه انقلاب، این دیده‌بان بصیر جهان اسلام نیز بر این مهم همواره متذکر بودند و تأکید نمودند.

در ادامه این بیانیه که به امضای آیت‌الله محمد یزدی رسیده است آمده است: امسال روز قدس از اهمیت فراوان‌تری برخوردار است. تلاش گسترده آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی برای براندازی دولت مردمی سوریه، و نیز اختلافات شدید در کشور مصر و حرکت نابخردانه اتحادیه اروپا در تروریست خواندن حزب الله لبنان که نماد واقعی مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی است ضرورت وحدت میان مسلمانان را دوچندان ساخته است. آری، امروز هدف دشمنان از ایجاد اختلاف در خاورمیانه و شمال آفریقا، ایجاد منطقه امن برای فعالیت رژیم صهیونیستی است. از این‌رو مسلمانان باید با حفظ همدلی و وحدت و تلاش برای پایان دادن به اختلافات، نقشه‌های دشمنان را خنثی نمایند و با هوشیاری تمام در مسیر حفظ ارزش‌های اسلامی و اعتلای خود کوشش کنند.

این بیانیه در پایان تاکید می‌کند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان عزیز و ملت ایران اسلامی همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می‌نماید.

انتهای پیام/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول