اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در نشست فلسطین محور وحدت جهان اسلام

قدومی: فلسطین از جدول اولویت‌های امت اسلامی و عربی خارج شده است

نماینده حماس در تهران با بیان اینکه فلسطین از جدول اولویت‌های امت اسلامی و عربی خارج شده، گفت: متاسفانه تیم «اسلو» با شتاب فراوان به سراغ مذاکرات و گفت‌وگوهای بی‌فایده با دولت جدید آمریکا رفته است.

قدومی: فلسطین از جدول اولویت‌های امت اسلامی و عربی خارج شده است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در همایش بین‌المللی «فلسطین محور وحدت جهان اسلام» که امروز (دوشنبه) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: با تاسف شدید باید بگویم که ما امروز فاصله زیادی با موضوع وحدت داریم و وضعیت‌مان به گونه‌‌ای است که هر کس ساز خود را می‌زند و به دنبال هدف خود است.

وی با بیان اینکه مبلغان تقریب مذاهب از برگزاری کنفرانس‌ها و اجلا‌س‌ها خسته شده‌اند و امروز صحبت از همزیستی و دگرپذیری مدل جدیدی است که جای تقریب را گرفته، اظهار داشت: امروز به گونه‌ای با موضوع مذاهب اسلامی برخورد می‌کنیم که گویی بحث ما متعلق به رابطه بین دشمنان و فرهنگ‌هایی است که در تضاد و اختلاف با یکدیگر بوده‌اند، انگار نه اینکه این مذاهب مدت‌ها در آسایش و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

نماینده جنبش حماس در ایران در ادامه با اشاره به تحولات منطقه با ذکر این نکته که علمای سیاست در توصیف این انقلاب‌ها و اینکه ماهیت آن اسلامی است یا قومی و عربی اختلاف نظر دارند، خاطرنشان کرد: این اختلاف نظر حتی در موضع جبهه واحد یعنی جبهه مقاومت در قبال مسائل و حوادث گوناگون وجود دارد و اولین کسانی که از این اختلاف نظر سود می‌برند، استکبار، آمریکا و صهیونیسم است.

قدومی بروز توطئه علیه جبهه مقاومت را یک داستان حقیقی خواند که دلیلش نیز تفسیر مسائل و آرزوهای هر یک از طرفین در یک سنگر جداگانه بوده و افزود: هماهنگی و ارتباطی بین افراد وجود ندارد. تا جایی که افراد در مرز قطع رابطه هستند.

وی ادامه داد:‌ حتی اگر پایه و اساس و انگیزه این اختلاف نظر مثبت باشد، اما نتیجه‌اش این است که ما اعضای حاضر در یک جبهه دچار چند دستگی شده‌ایم و دانسته یا نادانسته به عاملی در خدمت دشمنان مبدل شده‌‌ایم که قصد جان یکدیگر را داشته و به یکدیگر نسبت کفر می‌دهیم.

نماینده جنبش حماس در ایران با ذکر این نکته که امت اسلامی در این بهار به گروه‌های سیاسی و جغرافیایی مخالف یکدیگر و فاقد وحدت مبدل شده‌، افزود: متاسفانه هر کدام از این گروه‌ها چه شیعه و چه سنی می‌کوشد تا برنامه‌ای که از زاویه نگاه خویش به دنیا دارد به اجرا درآورد، بدون آنکه ذره‌ای هماهنگی با محیط عربی، منطقه‌ای ‌و اسلامی‌اش داشته باشد و هر کدام از این گروه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند تا غرب به ویژه آمریکایی‌ها را به این باور برسانند که در تشکیل یک نمونه اعلا و آرمانی در رهبری امت اسلامی تواناترین و قدرتمندترین گروه هستند.

قدومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رسانه یکی از مهمترین ابزارها و تجهیزاتی است که امروز برای قطب‌بندی سیاسی وجود دارد، گفت: با وجود آنکه ما اعراب و مسلمانان در عرصه رسانه‌ای بسیار عقب‌مانده هستیم، ولی در اختراع و ابداع شیوه‌‌هایی که می‌تواند به ما اجازه حمله به دیگری را بدهد مهارت داریم. خواه این حمله از طریق متهم کردن طرف مقابل به خیانت و کفر و یا دیگر اتهامات از پیش آماده شده باشد.

نماینده جنبش حماس در تهران ادامه داد: آنچه امروز در مصر جریان دارد نشانگر اوج وضعیت بحران‌زده‌ای است که طرف مقابل در تنفر خود نسبت به اسلام و تفکر میانه‌روی اسلامی دارد تا جایی که این امر باعث می‌شود کلیسای قبطی‌ها، الازهر، سلفی‌ها، کمونیست‌ها، ناسیونالیست‌ها، چپ‌گراها و هواداران عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وارد یک سنگر شوند.

قدومی عنوان کرد: طرف مقابل مخالف اسلام سیاسی است و با طرح اتهامات سخیفانه بر شدت بحران می‌افزاید. اتهاماتی که از وجود یک بحران داخلی حکایت دارد تا جایی که متاسفانه بر اساس دیدگاه کوته‌فکرانه گروه مذکور، ارتباط با حماس یک اتهام می‌شود. سوال اینجاست که آیا مقامات جدید مصر که پیش از عهده‌دار شدن منصب بلندپایه رسمی ترجیح دادند به اراضی اشغالی سفر کنند دست به اقدامی قهرمانانه و میهن‌پرستانه زده‌اند؟ اگر ارتباط با یک جنبش مجاهد و مبارزی که در برابر اشغالگران صهیونیست می‌ایستد، حکم اتهامی را دارد که دستگاه قضایی علیه مرسی مطرح می‌کند، پس ارتباط با رژیم صهیونیستی چه حکمی را دارد؟ معنای شادی و خوشحالی فراوان رژیم صهیونیستی از عزل محمد مرسی و نیز اظهارات حاصل از شادی سفیر رژیم صهیونیستی از تغییر به وجود آمده در این کشور چیست؟

وی با بیان اینکه معتقدم فلسطین از جدول اولویت‌های امت اسلامی و عربی خارج شده است، اظهار داشت: متاسفانه می‌بینیم که تیم اسلو با شتاب فراوان به سراغ مذاکرات و گفت‌وگوهای بی‌فایده با دولت جدید آمریکا رفته و مذاکره‌کنندگان فلسطینی ماراتن جدیدی را در عرصه مذاکره با دشمن صهیونیستی آغاز کردند.

قدومی با محکوم کردن این مذاکرات مخفیانه و غیرعلنی یادآور شد: رژیم صهیونیستی امروز مشغول کارگردانی سریال جدیدی از مهاجرت و آوارگی برای فرزندان ملت قهرمان فلسطین است.

رئیس دفتر جنبش حماس در تهران، با اشاره به نیاز به وحدت برای تحقق پیروزی و موفقیت خاطرنشان کرد: پروژه مقاومت همان پروژه و برنامه‌ای است که امت اسلامی برای اجرای آن دست به کار شده تا به این ترتیب خود را از شر دیکتاتورهای داخلی و دشمنان خارجی نجات دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول