اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز خبرنگار صورت گرفت

توهین به نشریات مدافع شهید گمنام در شهرستان انار

در آستانه روز خبرنگار هجمه به رسانه‌های ارزشی و توهین به مدیر مسئول نشریه مدافع شهید گمنام در شهرستان انار صورت گرفت.

توهین به نشریات مدافع شهید گمنام در شهرستان انار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار در آستانه روز خبرنگار هجمه به رسانه‌های ارزشی و توهین به مدیر مسئول نشریه مدافع شهید گمنام در شهرستان انار صورت گرفت.

مدیر مسئول نشریه سمنگان و کارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار یکی از روزهای اوایل مرداد ماه در محل کار خود در اداره ارشاد انار حاضر می‌شود.

خانمی از کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار به آن جا مراجعه و بدون هیچ مقدمه‌ای به فحاشی و اهانت می‌پردازد، قدیری او را دعوت به آرامش می‌کند، اما او همچنان با توهین، مدیرمسئول سمنگان را تهدید می‌کند که دیگر نباید راجع به موضوعاتی که مد نظر اوست از جمله دفاع از ارزش‌ها در دانشگاه آزاد انار یکی از مؤسسات قرآنی انار، حفر چاه‌های غیرمجاز، شهید گمنام و ... مطلبی منتشر کند.

همچنان که در حال فحاشی بوده اداره را ترک می‌کند، این اتفا‌ق‌ها جلوی چشم یکی دیگر از کارمندان ارشاد انار رخ داده که از نزدیک شاهد ماجرا بوده است.

زمانی که قدیری بعد از رفتن آن فرد، برای پیگیری این موضوع با رئیس اداره صحبت می‌کند، علی عباسی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و وانمود می‌کند که متوجه این قضیه نشده است، این‌ها همه در حالی است که اتاق اکبر علی‌عباسی، مسئول ارشاد انار دیوار به دیوار اتاق قدیری است و آن فرد هم با داد و بیداد، تهدید  و توهین‌های خود را به زبان می‌آورده است.

اهانت در ماه مبارک رمضان به یکی از باسابقه‌ترین فعالان مطبوعاتی انار آن هم در حالی که به روز خبرنگار نزدیک می‌شویم، مسئله شایسته‌ای نیست، دردآورتر اینکه این اتفاق در اداره‌ای رخ می‌دهد که متولی کار فرهنگی و حمایت از خبرنگاران است، اما رئیس آن خود را نسبت به این مسئله بی‌اطلاع نشان می‌دهد.

نشریه سمنگان به عنوان قدیمی‌ترین رسانه مستقل انار همواره پیگیر مسائل مهمی چون ارتقای بخش انار به شهرستان، عدم حفر چند چاه غیرمجاز در حریم چاه آب شرب شهر انار، جلوگیری از فعالیت معدن در مسیر آب آشامیدنی انار، پیگیری مشکلات مردم و حل آنها، ساخت آرامگاه شهید گمنام در انار، دفاع از ارزش‌های اسلامی و ...  بوده است.

از سوی دیگر یک وبلاگ شخصی که هیچ‌گونه مجوزی برای کار خبری ندارد و خود را به دروغ به عنوان رسانه جا زده است، چند وقتی است که با ارتباط مستقیمی که با رسانه‌های معاند بیگانه دارد، مشکلات زیادی را در شهرستان انار به وجود آورده که البته مردم شهرستان کاملاً از غرض‌ورزی این وبلاگ آگاه هستند.

قطعا هر کسی می‌تواند بر روی فضای وب، مطالب خود را اعم از صحیح یا ناصواب و مستند یا غیرمستند منتشر کند، اما آیا هر کسی می‌تواند، ادعا کند، خبرنگار است یا حتی یک درجه بالاتر، روزنامه‌نگار است.

برخی از مسئولان شهرستان، استان و کشور از شایعه پراکنی‌های یک وبلاگ‌نویس آن قدر می‌ترسند که بدون اندکی تأمل، تسلیم خواسته‌های وی می‌شوند، فردی که به اصطلاح اسم خبرنگار را یدک می‌کشد، اما برای رسیدن به اهداف خود بارها اخلاقیات را زیر پا گذاشته و با شایعه‌پراکنی، وقایع را آن طور که می‌خواهد جلوه می‌دهد.

از مسئولان مربوطه در استان انتظار می‌رود با پیگیری‌های قانونی خود مانع از فعالیت رسانه‌های متخلف و مرتبط با رسانه‌های بیگانه مغرض و ضد نظام جمهوری اسلامی شده و حرمت عرصه خبر و اطلاع‌رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول