اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

60 درصد سرقت‌های چرام به دلیل اعتیاد صورت می‌گیرد

فرماندار چرام گفت: 60 درصد بحث سرقت شهرستان توسط معتادان صورت می‌گیرد.

60 درصد سرقت‌های چرام به دلیل اعتیاد صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز نشست شورای فرهنگ عمومی با ریاست امام جمعه چرام و با حضور فرماندار و اعضای شورا در محل فرمانداری چرام تشکیل شد.

علی‌رضا نیکروز در این نشست که با موضوع معضل اعتیاد و راه‌های پیشگیری و تاثیر آن بر جامعه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت علی (ع) به موضوع جلسه اشاره داشت و اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع و اینکه متاسفانه یکی از عوامل موثر در گرفتاری جوانان در شهرستان مسئله اعتیاد است، این بحث را در شورای فرهنگ عمومی و برخی جلسه‌ها داریم تا تدبیری اندیشیده و با همکاری، همفکری و برنامه‌ریزی جهت پیشگیری و محو کردن اعتیاد و گرایش سویی که بر موضوع اعتیاد است گام برداریم.

فرماندار چرام با تاکید اینکه اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی است، اضافه کرد: شاید اگر بخواهیم نگاه بخشی به مسئله اعتیاد انجام دهیم راه به جایی نبریم چرا که اعتیاد عواملی را با خود می‌آورد و تحقیقات انجام شده در این خصوص مصداق این موضوع است که 60 درصد بحث سرقت شهرستان توسط معتادان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسیم باید بحث را معطوف به سه نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل شرایط توپوگرافی شهرستان ما شرایط همواری برای کشت خشخاش دارد که از این بابت مسئولان ما در سپاه و نیروی انتظامی وقت و هزینه می‌گذارند تا امحاء کشت مواد مخدر صورت گیرد.

نیکروز با اشاره به اینکه درصد کشت خشخاش نسبت به سنوات گذشته کمتر بوده است، یادآور شد: ممکن است در جای دیگر مواد دیگری جایگزین شود و می‌طلبد که نگاه ما به بحث اعتیاد و معتاد نگاه عمیقی باشد و از جوانب گوناگون بررسی شده و مقداری هم به خانواده‌ها ربط داده شود.

این مسئول تصریح کرد: بحث اعتیاد بر مسائل منکرات اخلاقی هم تاثیر فراوانی گذاشته که ممکن است دامنه شهرستان را آلوده کند.

انتهای پیام/82002/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول