اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توهین مجلس ملی بحرین به اکثریت شهروندان

اقدام مجلس ملی بحرین در توهین به اکثریت مردم این کشور، با اعتراض شدید گروه‌ها و جریان‌های ملی گرا و مخالف همراه شد.

توهین مجلس ملی بحرین به اکثریت شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، گروه‌ها و جریان‌های ملی و دموکراتیک مخالف در بحرین بیانیه و مواضع مطرح شده در جلسه "مجلس ملی" را تحریک آمیز و نفرت انگیز دانسته و اعلام کردند: توصیف اکثریت شهروندان بحرین به عنوان "سگ" امر بسیار خطرناک و زشت و به منزله تجاوز آشکاری در مواضع افراد منسوب به نظام است و حمله و توهین برنامه ریزی به "بخش مهمی از جامعه بحرین یعنی شیعیان"، موضوع بسیار حساسیت برانگیز و تحریک کننده به شمار می‌آید.

این گروه‌ها همچنین با محکوم کردن مواضع مطرح شده درباره کشتار، شکنجه، بازداشت و سلب تابعیت شهروندان بحرینی به دلیل مطالبه دموکراسی و حقوق بشر و یا داشتن دیدگاهی متفاوت با رژیم حاکم، تأکید کردند: این رفتارها و مواضع به منزله چراغ سبز رسمی به همه موارد نقض حقوق بشر، زیر پا گذاشتن قوانین و ایجاد هرج و مرج و فضای انتقام گیری در کشور خواهد انجامید.

گروه‌ها و جریان‌های ملی و دمکراتیک مخالف در بحرین افزودند: فقدان مواضع خردمندانه، معتدل و متعادل و افراط گرایی تریبون‌های رسمی در فتنه انگیزی، فرقه گرایی، دروغ پراکنی، تحریک شهروندان علیه یکدیگر و دعوت به خشونت اقدامی بسیار خطرناک است و پیامدهای اجتماعی بسیار مهم و زیانباری به همراه خواهد داشت و این امر نیاز واقعی به تشکیل نظامی براساس عدالت، برابری و تسامح را بیش از پیش نمایان می‌سازد و بی تردید چنین نظامی تنها در کشور دموکراتیکی برپا خواهد شد که در آن مردم به عنوان منبع اصلی قدرت به شمار آیند و توانایی بازخواست نظام را داشته باشند تا برخلاف آنچه در نتیجه سیاست‌های دیکتاتوری به وجود می آید، دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری به جای اقدام علیه جامعه، تحت نظارت شهروندان باشند.

به گزارش العالم، این گروه‌ها همچنین در بیانیه خود بر ادامه مبارزات مسالمت آمیز تا زمان تحقق خواسته‌هایشان تأکید و اعلام کردند که برخورد امنیتی با جنبش مردم در مدت 30 ماه اخیر کاملا شکست خورده و گزارش بسیونی نیز بر این امر تأکید کرده است.

این گروه‌ها در پایان تصریح کردند که تلاش برای تثبیت و حاکم کردن سرکوب، تروریسم و خشونت بیشتر از سوی رژیم حاکم و حمله به شهروندان، تحریک فتنه مذهبی به روش کنونی، امر بسیار ویرانگری است.

مجلس ملی بحرین، از مجموع 40 نماینده پارلمان به همراه 40 نفر عضو مجلس شورای منصوب از سوی پادشاه تشکیل شده است.

این مجلس در پایان جلسه فوق العاده دیروز خود برای تعدیل قانون به اصطلاح مبارزه با تروریسم درخصوص شماری از توصیه ها به توافق رسید.

ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات در شهر منامه، تشدید مجازات‌ها و اعمال حالت فوق العاده و سلب تابعیت و برخورد با جمعیت‌های سیاسی از جمله این توصیه‌ها است.

حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین نیز با ستایش از توصیه‌های تصویب شده در جلسه فوق العاده مجلس ملی گفت: این توصیه ها ملی است و همه آنها مدنظر قرار خواهد گرفت زیرا به نفع امنیت کشور و شهروندان است و امنیت و نظام را از جرایم تروریستی درامان می دارد و منافع شهروندان در کار و زندگی روزانه را که با بسته شدن خیابانهای اصلی و ورودیهای منتهی به مناطق حیاتی تاثیر پذیرفته است، حفظ می کند.

وی از همه مراجع ذیربط خواست تا برای اجرایی کردن این توصیه‌های مهم در سریعترین زمان ممکن از طریق کانال های قانونی موجود تلاش کنند.

رژیم بحرین از اعلام موجودیت جنبش تمرد در این کشور به هراس افتاده و وضع قوانین سختگیرانه، عملیات گسترده امنیتی و برخورد شدید علیه فعالان و معترضان را پیش از فرا رسیدن 14 اوت [23 مرداد] آغاز کرده و به خانه‌های مردم یورش و افراد را بازداشت می‌کند. مردم بحرین از هم اکنون خود را برای تظاهرات روز 14 آگوست [23 مرداد] آماده می‌کنند.

جنبش « تمرد بحرین» خواستار حضور گسترده مردم در تظاهرات روز 14 آگوست شده‌ است. این روز با استقلال بحرین از استعمار انگلیس نیز مصادف است. بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول