اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس مخابرات فیروزآباد خبر داد

چند برابر شدن پهنای باند اینترنتی و دیتای فیروزآباد

رئیس شرکت مخابرات فیروزآباد گفت: پهنای باند اینترنتی و دیتای این شهرستان در سال جاری چند برابر شده است.

چند برابر شدن پهنای باند اینترنتی و دیتای فیروزآباد

جمشید محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: در هفت سال اخیر 18 سایت «بی.تی.اس» شهری و 10 سایت «جی.اس.ال» روستایی در این شهرستان نصب شده است که در زمینه فیبر نوری از طریق سه محور به سایت وصل شده‌ایم.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان فیروزآباد ادامه داد: این سه محور شامل فراشبند ـ فیروزآباد، کوار ـ فیروزآباد، زیر بار است و محور قیرکارزین ـ فیروزآباد عملیاتی شده که در آینده نزدیک زیر‌ بار می‌رود.

محمدی اضافه کرد: این فیبرها ضریب امنیت ارتباطی را در حد بسیار بالایی به اوج می‌رساند و در واقع شاه‌راه‌های مخابراتی هستند که زیربنای تمام سرویس‌های ارتباطی نوین جهانی را در این منطقه اجرایی می‌کند.

وی بیان داشت: در مورد فیبر نوری روستایی، روستاهای دادنجان، مورجان، آبگل، شبانکاره، احمدآباد، بایگان، جایدشت، رودبال، فتح آباد، انارمه و خرقه به فیبر نوری روستایی مجهز شده‌اند.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان فیروزآباد ابراز داشت: در زمینه فیبر نوری شهری، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیروی انتظامی و چند نهاد دیگر از این امکانات بهره‌مند شده‌اند.

محمدی گفت: در بخش سوئیچ توسعه مرکز شهید حق شناس فیروزآباد، توسعه سوئیچ مرکز میمند و به روز‌رسانی مراکز روستایی هفت‌گانه جوکان، زنجیران، پرزیتون، جایدشت، احمدآباد بایگان و موشکان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه شبکه کابلی بارها اقدام به توسعه شهر فیروزآباد، میمند و شهرک شبانکاره شده است.

رئیس شرکت مخابرات فیروزآباد تصریح کرد: تعداد تلفن همگانی در این شهرستان 55 مورد بوده که در مدت هفت سال 260 دستگاه نصب شد و بیش از 13 هزار دایره تلفن جدید داشته‌ایم و این رقم معادل با تمام مدت عمر فعالیت مخابرات این شهرستان است.

محمدی افزود: در این مدت هفت دفتر مخابراتی پیشخوان دولت، 9دفتر «آی.سی.تی» روستایی راه‌اندازی و پهنای باند اینترنتی و دیتای این شهرستان چند برابر شده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: این شهرستان جز نخستین شهرستان‌های استان فارس بوده که از اینترنت پرسرعت و سرویس «ای.دی.اس.ال» بهره برده است.

وی گفت: کار و فعالیت در مخابرات 24 ساعته است و ما باید در کنار کار توسعه، تامین و نگهداری سیستم‌های مخابراتی و ارتقاع کیفیت سیستم‌ها را نیز داشته باشیم.

رئیس شرکت مخابرات شهرستان فیروزآباد ادامه داد: از سال 57 تا 85 هزینه صورت گرفته در مخابرات این شهرستان 41 میلیارد ریال بوده که در هفت سال اخیر یعنی تا پایان سال 91، به 81 میلیارد ریال رسیده است.

محمدی اضافه کرد: شهرستان فیروزآباد به لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی در استان فارس رتبه‌های یک تا سه را دارد و افتخار داریم که امروز مخابرات کشور از آخرین سیستم‌های روز دنیا و هر آنچه غربی‌ها از آن استفاده می‌کنند، ما نیز در اختیار داریم.

انتهای پیام/2448/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول