اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خط و نشان ارتش برای طرفداران مرسی/ تخطی کنید قاطعانه اقدام می‌کنیم

شورای دفاع مصر در بیانیه‌ای به طرفداران محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور هشدار داد اگر از حقوق خود در بیان مسالمت‌آمیز دیدگاه‌های‌شان تخطی کنند، اقدامات قاطعی در قبال آنها اتخاذ خواهد شد.

خط و نشان ارتش برای طرفداران مرسی/ تخطی کنید قاطعانه اقدام می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای دفاع مصر در بیانیه خود درپی نشست شب گذشته‌اش افزود: ملت عظیم مصر روز جمعه به میادین آزادی در استان‌های مختلف آمدند تا بدون هرگونه شکی بر مخالفت خود با تروریسم سیاه و خشونت کور و سخنان تنفر آمیز و همچنین عزم خود برای اجرایی کردن خواسته خود در پاسداری از امنیت ملی خویش در برابر هرگونه تهدیدی تاکید کنند.

در این بیانیه آمده است: در برابر این اراده آزاد جلوه گر شده در خیابان‌ها و میادین مصر، دولت با همه نهادهای خود چیزی ندارد جز اینکه گوش فرا دهد و برهمین اساس نیز شورای ملی دفاع برای بحث درخصوص تدابیر لازم به منظور برخورد با روند رویدادها و اجرای خواست مصری‌ها تشکیل جلسه داد.

این بیانیه افزود: شورای دفاع ملی عناصر تحصن کننده در دو منطقه رابعه العدویه و میدان النهضه را فرا می‌خواند که دست کشیدن واضح و قاطع خود از انواع خشونت را فوری اعلام کرده و از اقدامات خشونت آمیز و ترور و تعرض لفظی و عملی به شهروندان را متوقف کنند و همچنین از این عناصر می‌خواهد که از ایجاد تنفر و اقدامات تحریک آمیز علیه شهروندان مصری و نهادهای کشور دست بردارند.

این شورا تاکید کرد که با دقت تحولات تحصن کنندگان و اقدامات آنها را زیر نظر خواهد داشت.

در این بیانیه درخصوص تخطی دو تحصن میدان رابعه العدویه و میدان النهضه از مبانی اساسی امنیت ملی مصر ابراز نگرانی شدید کرد.

این بیانیه افزود: با استناد به این امر، شورای دفاع این تحصن کنندگان را به عدم تخطی از حقوق خود در بیان مسالمت آمیز و مسئولانه دیدگاهشان دعوت و هشدار می‌دهد که تصمیمات و تدابیر قاطع و شدیدی در قبال هرگونه تخطی در چارچوب قانون و مبانی احترام به حقوق بشر اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول