اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت و تعالی بسیج استان سمنان:

رفتارسازی مهم‌ترین هدف نظام صالحین است / الگوهای صالحین در جامعه نهادینه‌ شود

مسئول تربیت و تعالی بسیج استان سمنان گفت: مهم‌ترین اولویت و هدف نظام شجره طیبه صالحین در جامعه رفتارسازی است و باید این طرح در جامعه نهادینه‌سازی شود.

رفتارسازی مهم‌ترین هدف نظام صالحین است / الگوهای صالحین در جامعه نهادینه‌ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدکاظم احمدپناهی پیش از ظهر امروز در جلسه فرماندهان پایگاه‌های بسیج که با حضور معاون هماهنگ‏ کننده سپاه استان در اردوگاه شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد، اظهار کرد: اگر صداقت در کار نباشد، کارها به سرانجام نمی‌رسد و تنها وقتی کار درست می‌شود که صداقت در فعالیت‏ها وجود داشته باشد.

وی ویژگی‌های طرح صالحین را دائمی و گروه ‏محور بودن آن عنوان کرد و افزود: حلقه‌های صالحین برای گروه‌های سنی و اقشار مختلف تعریف شده است.

مسئول تربیت و تعالی بسیج استان سمنان گفت: رابطه استاد یا سرحلقه با متربیان باید رفاقتی باشد؛ چرا که رابطه رفاقتی تبدیل به رابطه مرید و مرادی می‌شود.

احمدپناهی با بیان اینکه توقع نوجوانان از سرحلقه، احترام و محبت بوده و در صورتی که این دو در کنار یکدیگر باشد، رابطه مرید و مرادی محقق شده است، افزود: سرحلقه‌های صالحین باید از جهت ظاهری مناسب باشد تا بتواند الگوی مناسبی برای متربیان قرار گیرد.

شهادت فتح قله سعادت است

یک کارشناس مسائل مذهبی نیز گفت: شهیدان گلگون ‏کفن این مرز و بوم با خدا معامله و قله سعادت را فتح کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌آبادی با اشاره به بعضی مستندات موجود درباره شهدا اظهار کرد: وقتی در حال و هوای مبارزه و جهاد رزمندگان قرار می‌گیریم و کارهایی که گاه شهدا در جبهه‌ها برای جان‏فشانی انجام می‌دادند می‌نگریم، حیرت و غرور وجودمان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: جوانانی که با سن کم، پلاک هویتشان را از گردن می‌کندند تا به قولی از تنها نشانه ارتباط دنیوی هم خلاصی یابند و همانند امام مظلومشان بی‌نشان باشند، نشان دادند که شهادتشان خاصه برای رضای خدا بوده و بعد از شهادتشان شمع و چراغی بیادشان چشم‌ها را به خود نخواهد خواند.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: شهیدان کسانی بودند که از روستاهای دورافتاده‌ای که شاید کلاسی هم برای درس خواندن نداشت، برای جهاد می‌آمدند؛ اما فضای روحانی جبهه آنها را به عاشقانی تبدیل کرده بود که هر روز برای دیدار زیباتر معبود کارهای خاص انجام می‌دادند.

حسن‌آبادی افزود: امروز که ما از آنها می‌خوانیم، به خود می‌بالیم که این شهدای ایران سرفراز هستند که در شهادت هم یکه تاز عالمند.

وی با اشاره به روحیه جوانان امروز ایران اسلامی آنان را میراث‌داران راه گلگون شهدا خواند و اظهار کرد: جوانان امروز ایرانمان در راه دفاع از دین و آیین از رزمندگان آن دوران مصمم‌تر هستند.

این کارشناس مسائل مذهبی خطاب به دشمنان اسلام گفت: تا زمانی که توکل ما به خداست و الگویمان امام حسین (ع) است، از هیچ قدرتی هراسی نداریم.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول