اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بررسی آزادی اسرای فلسطین در کابینه اسرائیل/مخالفت شهرک‌نشینان و راستگراها

کابینه رژیم صهیونیستی امروز در جلسه هفتگی خود در حالی پرونده آزادی اسرای فلسطین در راستای احیای روند سازش را بررسی می‌کند که شهرک‌نشینان و راستگراهای صهیونیست با این اقدام مخالف هستند.

بررسی آزادی اسرای فلسطین در کابینه اسرائیل/مخالفت شهرک‌نشینان و راستگراها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الحیات، کابینه رژیم صهیونیستی امروز آزادی 104 اسیر فلسطینی که تشکیلات خودگردان به منظور احیای روند سازش آن را درخواست کرده است، بررسی می‌کند.

در این جلسه آزادی اسرای فلسطینی اراضی 48 نیز بررسی می‌شود و این در حالی است که دولت‌های قبلی اسرائیل با آزادی این افراد مخالفت کرده و مدعی بودند که این اسرا باید تحت قوانین اسرائیل باشند و با آنها باید بر اساس قانون اسرائیل برخورد شود.

در همین رابطه شورای شهرک‌نشینان از وزرای دولت خواست تا رأی مخالف به آزادی اسرا بدهند و تاکید کرد که آزادی اسرا از دو جنبه اخلاقی و سیاسی «اشتباه بزرگ» است.

این شورا همچنین در بیانیه‌ای تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی نباید موضوع آزادی اسرا را با هر تصمیمی در رابطه با ساخت‌وساز در شهرک‌ها و یا هر موضوع دیگری مرتبط کرد.

انتظار می‌رود که کابینه اسرائیل امروز در مورد چند موضوع مربوط به ازسرگیری مذاکرات سازش تصمیم‌گیری کند که از جمله این تصمیمات عبارت از اعطای چراغ سبز به نتانیاهو برای ازسرگیری روند مذاکرات و مامور کردن تیم وزارتی ویژه برای این امر متشکل از 4 وزیر است و وظیفه این تیم نیز تعیین لیست اسرای فلسطینی برای آزادی آنها خواهد بود.

تصمیم دوم مربوط به موافقت وزرا با آزادی 104 اسیر فلسطینی به عنوان نشان دادن حسن نیت اسرائیل برای ازسرگیری مذاکرات است.

موضوع سومی که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود مربوط به برگزاری همه‌پرسی پس از دستیابی به هر گونه توافق احتمالی با فلسطینیان است که به موجب آن از برخی اراضی باید چشم‌پوشی شود و برخی شهرک‌ها نیز تخلیه شوند.

در همین راستا حزب راستگرای «خانه یهودی» اعلام کرد که سه وزیر این حزب به آزادی اسرای امنیتی فلسطین رأی منفی خواهند داد.

«نفتالی بینیت» رئیس این حزب خواستار قتل اسرا به جای آزادی آنها شد.

این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت که با آزادی 104 اسیر فلسطینی موافقت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول