اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سند چشم‌انداز صورت می‌گیرد

عضویت 4 هزار دانش‌آموز در کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: طبق سند چشم‌انداز سالانه باید 4 هزار نفر از دانش‌آموزان استان عضو کتابخانه‌های عمومی شوند.

عضویت 4 هزار دانش‌آموز در کتابخانه‌های عمومی زنجان

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به تعهدات دستگاه‌های اجرایی برای امضای تفاهمنامه همکاری سند نهضت مطالعه مفید برای توسعه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تا افق 1404 اشاره کرد و افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی باید تمهیدات لازم را برای برگزاری منظم جلسات کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید استان زنجان به عمل آورد.

وی ادامه داد: همچنین این نهاد باید اقدامات لازم را برای تنظیم و مبادله تفاهمنامه‌های تحویل و تحول کتابخانه‌ها انجام دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان باید اقدامات لازم را برای تعیین درجه، تامین نیروی انسانی مورد نیاز، برقراری سهمیه منابع و راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید به کار گیرد، گفت: همچنین باید گزارشی از میزان پیشرفت تعهدات این سند به تفکیک متعهدان و میزان پیشرفت کارها داشته باشد.

وی به وظیفه آموزش و پرورش در سند چشم‌انداز اشاره کرد و افزود: مدیرکل آموزش و پرورش با صدور بخشنامه برای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های تابعه باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا حداقل هر سال 4 هزار نفر از دانش‌آموزان و کارکنان اداره آموزش و پرورش به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند.

احمدخانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید اقدامات لازم را برای مشارکتی کردن کتابخانه‌های واجد شرایط زیرپوشش با اداره کل کتابخانه‌های عمومی انجام دهد، تصریح کرد: همچنین این نهاد برای برگزاری کلاس‌های تحقیقی دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی استان باید هماهنگی لازم را به عمل آورد.

وی به وظیفه  اداره راه و شهرسازی در سند چشم‌انداز اشاره کرد و ادامه داد: این نهاد باید درباره واگذاری زمین برای احداث 27 باب کتابخانه عمومی تا افق سال 1404 در سطح استان زنجان اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: این سند در 26 تیر‌ماه جاری تنظیم، امضا و مبادله شده است.

انتهای پیام/73008/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول