اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بان کی مون مصری‌ها را به حل اختلافات از طریق گفت‌وگو فراخواند

دبیرکل سازمان ملل متحد از همه مصری‌ها خواست تا اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند.

بان کی مون مصری‌ها را به حل اختلافات از طریق گفت‌وگو فراخواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل تشدید اقدامات خشونت آمیز در مصر را که به کشته شدن دهها نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر در جریان اعتراضات روزهای جمعه و شنبه منجر شد، محکوم کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفته و برای زخمی های شفای عاجل آرزو کرد.

بان کی مون در بیانیه‌ای که سخنگوی رسمی او منتشر کرد، از مسئولان موقت مصر خواست تا مسئولیت کامل خود را در مدیریت مسالمت آمیز تظاهرات و تضمین حفاظت از همه مصری ها برعهده بگیرند.

بان کی مون بر لزوم آزادی فوری محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده و رهبران گروه اخوان المسلمین یا رسیدگی به پرونده های آنها به طور کاملا شفاف تاکید کرد و گفت: نیروهای امنیتی مصر باید به طور کامل به حقوق بشر از جمله تضمین حق آزادی بیان و برگزاری تجمع احترام بگذارند.

وی تظاهرات کنندگان را نیز به خویشتنداری و حفظ ماهیت مسالمت آمیز اعتراضات خود فراخواند.

دبیرکل سازمان ملل همه مصری‌ها را فراخواند که اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو حل و فصل کنند و بار دیگر درخواست خود از همه طرف ها را برای پیوستن به یک فرایند آشتی فراگیر و با معنا تکرار کرد.

وی گفت: خشونت جایگزین راهکار سیاسی نیست درنتیجه همه رهبران مصری را به مقدم شمردن منافع کشورشان بر همه منافع فردی، گروهی و سیاسی دعوت می کنم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول