اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با ابراز نگرانی از تحولات مصر

جان کری: برای تداوم گفت‌وگو باید بازداشت‌های سیاسی در مصر متوقف شود

وزیر امور خارجه آمریکا بعد از وقوع اقدامات خشونت آمیز و خونریزی های اخیر در مصر ابراز نگرانی عمیق خود را درباره اوضاع این کشور ابراز داشت.

جان کری: برای تداوم گفت‌وگو باید بازداشت‌های سیاسی در مصر متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدامات خشونت آمیز در جریان درگیری بین طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر از یک سو و مخالفان و نیروهای پلیس مصر از سوی دیگر روی داد که در جریان آن دهها نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بعد از تماس های خود با مسئولان مصر و اتحادیه اروپا درباره این خشونت ها، از مسئولان مصری خواست تا تحقیقات مستقل و بی طرفانه‌ای را درباره حوادث 24 ساعته اخیر این کشور انجام دهند.

وی تاکید کرد: مسئولان مصری وظیفه اخلاقی و قانونی دارند که به حق تجمع مسالمت آمیز و آزادی بیان احترام بگذارند.

جان کری افزود: این لحظه ای محوری برای مصر است. کمتر از دوسال پیش انقلابی بوقوع پیوست که هنوز پایان نیافته است اما سرنوشت آن تا ابد با توجه به آنچه امروز روی می دهد، رقم خواهد خورد.

وی گفت: خشونت روند آشتی و دموکراسی در مصر را به عقب بازمی گرداند و همچنین بر ثبات منطقه نیز تاثیر منفی می گذارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که با محمد البرادعی معاون رئیس جمهور موقت مصر در امور بین الملل و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفتگو کرده است.

جان کری بر اهمیت وجود یک روند سیاسی در مصر تاکید کرد که در نزدیکترین زمان ممکن به تشکیل دولتی منتخب منجر شود و این دولت تکثرگرا و اهل تسامح باشد. گفتگوی سیاسی با محتوایی که خود دولت انتقالی به آن دعوت کرده است باید با نمایندگان همه طیف های جامعه مصر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای اینکه امکان این گفت‌وگو فراهم شود آمریکا بار دیگر درخواست خود را برای پایان یافتن بازداشت‌های سیاسی و آزادی مسئولان احزاب سیاسی براساس مفاد قانون تکرار می کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول