اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کریمی‌جهرمی:

راه سعادت در گرو پیروی از ولایت اهل بیت (ع) است

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: در روایت است که پیروان راستین امام علی (ع) در روز قیامت به دنبال ایشان به بهشت می‌روند، زیرا راه سعادت در پیروی از ولایت اهل بیت (ع) است.

راه سعادت در گرو پیروی از ولایت اهل بیت (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علی کریمی جهرمی بامداد یکشنبه در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سلام و درود خداوند به حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی(ع) در قرآن کریم اظهار داشت: روزهای رحلت و نیز حیات دوباره حضرت عیسی(ع) دو زمانی هستند که سلام خداوند به ایشان نثار می‌شود.

وی افزود: در مورد حضرت یحیی(ع) هم سلام و درود خداوند مربوط به سه مورد یعنی روزهای به دنیا آمدن، درگذشت و قیامت است که هر یک شروع یک زندگی تازه محسوب می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم سلام خداوند به حضرت علی(ع) در روز میلاد آن حضرت را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های برتر میلاد امام علی(ع) دعوت مادر ایشان به مسجدالحرام و کعبه مکرمه برای به دنیا آوردن فرزندشان است.

کریمی‌جهرمی با اشاره به ندای الهی که خطاب به فاطمه بنت اسد مادر حضرت علی(ع) در هنگام خروج از مسجدالحرام گفت: این ندا به آن زن بزرگوار پیام داد که نام فرزندت را علی بگذار که یکی از نام‌های خداوند است؛ آن حضرت در هنگام تولد سوره مومنون را قرائت فرمودند در حالی که هنوز این کتاب آسمانی نازل نشده بود و همه این موارد در حقیقت تجلی سلام و درود خداوند نسبت به ایشان است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) در آخرین ماه رمضان حیات پربرکت خویش شهادتشان را مورد تاکید قرار می‌دادند بیان داشت: آن حضرت در شب سیزدهم رمضان آن سال خطاب به امام حسن و امام حسین(ع) فرمودند به زودی شقی‌ترین مردم محاسن سفید مرا با خون سرم رنگین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: شبی از روزهای آن ماه رمضان حضرت زینب(س) بر سفره افطار مقداری نان و نمک و ظرفی شیر نهادند و علی(ع) از دختر بزرگوارشان خواستند ظرف شیر را بردارد؛ البته این ساده‌زیستی از سوی همگان قابل انجام نیست و هر کسی نمی‌تواند مانند آن حضرت چشم از دنیا ببرد، اما می‌توان از تجمل‌گرایی و اسراف دوری کرده و زندگی‌ها را تا حدی شبیه به سیره اهل بیت(ع) کنیم.

کریمی‌جهرمی با بیان اینکه امیر مومنان(ع) در شب نوزدهم رمضان آن سال تا سپیده سحر بیدار بودند و خدا را یاد می‌کردند و ذکر «لا اله الا الله» را بر زبان جاری می‌ساختند گفت: آن حضرت پس از اذان صبح به مسجد رفته و در محراب عبادت بودند که ابن ملجم مرادی یعنی همان بدبخت‌ترین امت ضربتی را بر فرق سرشان زدند که منجر به شهادتشان شد.

وی با اشاره به حوادثی که بر اساس روایات در روز قیامت رخ خواهند داد بیان داشت: آمده است که در آن روز ندایی از عالم بالا به گوش می‌رسد و خلیفه خدا بر روی زمین را می‌خواند و زمانی که حضرت علی(ع) به میدان می‌آیند لازم است پیروان راستین آن بزرگوار به دنبال ایشان به بهشت بروند زیرا راه سعادت در پیروی از ولایت اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه دعا و نیایش به درگاه الهی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دعوت الهی بر این حقیقت استوار است که خداوند دعای بندگانش را مستجاب می‌کند.

کریمی‌جهرمی با اشاره به شرایط استجابت دعا ادامه داد: کسانی که به دعوت الهی مبنی بر دعا کردن استکبار می‌ورزند و این عبادت را انجام نمی‌دهند با خواری به دوزخ وارد خواهند شد.

وی با بیان اینکه رمضان ماه نیایش به درگاه ذات اقدس الهی است متذکر شد: از جمله ادعیه‌ای که در کتاب‌های معتبر وارد شده جوشن کبیر است که بر اساس روایات از جانب خداوند به قلب رسول گرامی اسلام(ص) نازل شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: لازم است همه مردم و مهم‌تر از همه جوانان اهمیت ویژه‌ای به شب قدر بدهند و با استفاده از این نعمت الهی برای یک سال آینده خود توشه جمع کنند.

انتهای پیام/78004/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول