اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خبر داد

رهاسازی زنبور براکون در مزارع گوجه‎فرنگی زنجان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: زنبور براکون برای مهار آفت مینوز در مزارع گوجه‎فرنگی شهرستان زنجان رها شده است.

رهاسازی زنبور براکون در مزارع گوجه‎فرنگی زنجان

احمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برای کنترل آفت مینوز از روش رهاسازی زنبور براکون در مزارع گوجه‎فرنگی اقدام شده است.

وی به استفاده از این روش برای کنترل آفت مینوز گوجه‎فرنگی اشاره کرد و افزود: استفاده از این روش برای کنترل مینوز گوجه‎فرنگی در سطح استان برای نخستین بار در حال انجام است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان استفاده از این روش را در سطح استان یادآور شد و تاکید کرد: استفاده از روش رهاسازی زنبورعسل در مزارع گوجه‎فرنگی از جمله روش‎های کنترل بیولوژیک آفات محسوب می‎شود.

این مسئول استفاده از این روش را دارای مزایای بسیاری عنوان کرد و ابراز داشت: استفاده از رهاسازی زنبور براکون موجب کاهش زیان‎های ناشی از روش‎های دیگر در مزارع می‎شود.

موسوی این روش را سالم‎ترین و بی‎خطر‎ترین روش برای کنترل این آفت دانست و تاکید کرد: استفاده از این روش برای کنترل مینوز گوجه‎فرنگی موجب کاهش اثرات سوء بر محیط زیست انسانی می‎شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان استفاده از مواد شیمیایی برای کنترل آفات را دارای مضراتی عنوان کرد و گفت: جایگزین کردن روش‎های جدید، کم‎خطر و کم‎هزینه موجب ارتقای بهره‎وری در کارها می‎شود.

وی استفاده از این روش را در حفظ تعادل طبیعی موثر دانست و خاطرنشان کرد: حفظ تعادل محیطی نقش قابل توجهی در تولید محصولات پاک و با کیفیت بالا خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه زنبور براکون از دشمنان طبیعی آفت مینوز گوجه‎فرنگی محسوب می‎شود، افزود: این زنبور توسط بخش خصوصی در استان تولید شده است.

موسوی تولید این زنبور برای نخستین بار در استان را یادآور شد و تاکید کرد: این زنبور با همت بخش خصوصی تولید و در 200 هکتار از اراضی گوجه‎فرنگی شهرستان زنجان رهاسازی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان رهاسازی این زنبورهای را دارای چند مرحله مختلف عنوان کرد و اذعان داشت: برای کنترل آفت مینوز گوجه‎فرنگی رهاسازی زنبورها در مزارع در چند مرحله تکرار خواهد شد.

وی رسیدن جمعیت زنبورها به حد نصاب لازم را مهم برشمرد و متذکر شد: جمعیت زنبورها با چندین مرحله تکرار در رهاسازی آن‎ها در مزارع به حد نصاب خواهد رسید.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول