اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اندیشمند پاکستانی در گفت‌وگو با فارس:

مذاکرات سازش به نفع جهان اسلام نیست/ مقاومت تنها راه آزادی سازی قدس شریف

یک اندیشمند پاکستانی طی سخنانی گفت که امام خمینی(ره) اولین کسی بود که سنگ بنای روز قدس را بنا نهاد و معتقد بود که مسلمانان باید حول آزادی قدس با یکدیگر متحد شوند.

مذاکرات سازش به نفع جهان اسلام نیست/ مقاومت تنها راه آزادی سازی قدس شریف

دکتر "پرویز شفیع" (Perwez Shafi)، مدیر دفتر پاکستان موسسه بین‌المللی اندیشه اسلامی(ICIT) است. موسسه اندیشه اسلامی در شهرهای مختلف دنیا از جمله، تورنتو، لندن، شمال آفریقا و کراچی نمایندگی دارد. این موسسه به صورت ماهانه مجله‌ای بین‌المللی را تحت عنوان "کرسنت" منتشر می‌کند که مسائل مسلمانان را از منظر جنبش‌های اسلامی بررسی می‌کند که در مقابل دولت‌های طاغوتی و استکبار بین‌المللی، استقلال و احیاء مجدد مسلمانان را طلب می‌کنند. این موسسه تحت تاثیر اندیشه "ابوالاعلی مودودی" و امام خمینی و به همت دکتر "کلیم صدیقی" پایه‌گذاری شده و فعالیت‌های زیادی را جهت ترویج فکر انقلاب اسلامی در جهان نموده است.

دکتر پرویز شفیع در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به بررسی تاثیرات روز جهانی قدس در تحقق آرمان‌های ملت فلسطین پرداخت.

 

امام خمینی معتقد بود مسلمانان باید حول آزادی قدس با یکدیگر متحد شوند

وی گفت: من معتقدم که روز قدس نه تنها برای آرمان‌های فلسطین حائز اهمیت بوده بلکه اهمیت ویژه آن برای اتحاد امت مسلمان است. امام خمینی اولین کسی بود که سنگ بنای این روز را بنا نهاد. وی معتقد بود که مسلمانان باید حول یک موضوع که آن فلسطین و حق آنان است گرد هم آیند. همچنین مسلمانان باید حول موضوع آزادی قدس گرد هم آیند. روز قدس به آزادسازی مسجد الاقصی و استقلال فلسطینیان از اسرائیل، کمک خواهد کرد و معتقدم که موضوع آزادسازی قدس یکی از معدود موضوعات جهان اسلام اعم از شیعه و سنی است که همگی بر روی آن اجماع دارند.

مذاکرات سازش به نفع مسلمانان و در کل به نفع جهان اسلام نیست

دکتر پرویز شفیع درباره تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای از سر گرفته شدن مذاکرات سازش گفت: من روند سازش را اینگونه می‌تواند توصیف کنم که اسرائیل تلاش می‌کند که تا آنجایی که می‌تواند سرزمین‌های بیشتری را تحت اشغال خود داشته باشد و در همان حال نیز وانمود می‌کند که در تلاش برای دستیابی به صلح با فلسطینیان است. ادامه اشغال قدس و اراضی فلسطینیان و وانمود کردن برای احیای صلح با فلسطینیان غیر ممکن است. واقعیت این است که رویکرد آمریکا در قبال اسرائیل با رویکر آن در قبال مسلمانان کاملا متفاوت است. در واقع هر گاه که آمریکا از روند تحولات نگران شود و هراس داشته باشد که تحولات به سمت انتفاضه فلسطینیان پیش می‌رود، به هیاهو و تبلیغات خود درباره روند صلح شتاب می‌بخشد. این در حالی است که مذاکرات سازش به هیچ وجه در راستای منافع فلسطینیان و به طور کل به نفع مسلمانان نیست.

تنها مسیری که برای مسلمانان باقی مانده همان روند مقاومت است

مدیر دفتر پاکستان موسسه بین‌المللی اندیشه اسلامی درباره راه‌حل آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغال شده گفت: روندی که تا کنون فلسطینیان و قدرت‌های انقلابی اتخاذ کرده‌اند مسیر مقاومت بوده است چون حیات اسرائیل به زورگویی وابسته است. اسرائیل هرگز خواستار به نتیجه رسیدن روند صلح نیست و فقط می‌خواهد در این روند حضور داشته و درگیر آن باشد. بنابراین تنها مسیری که برای مسلمانان باقی مانده است همان روند مقاومت بوده و در صورتی که مسلمانان در این روند ثابت قدم باشند آینده به نفع آنها خواهد بود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول