اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فعال سیاسی بحرینی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

تشکیل جبهه‌ای متحد برای مقابله با اسرائیل در منطقه/ صحیح‌ترین مسیر برای آزادسازی قدس

یک فعال سیاسی بحرینی اعلام کرد که روز جهانی قدس پرچم مستضعفان است که بنیانگذار و رهبر ایران آن را برافراشت.

تشکیل

به گزارش خبرگزاری فارس، روز جهانی قدس از یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران همواره در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

این راهمپیمایی که در حمایت  از ملت فلسطین است در بسیاری از کشورهای دیگر جهان برگزار می‌شود.

«سید جعفر علوی» از علما و فعالان سیاسی بحرینی است. وی درباره روز قدس و راهکارهای آزادی قدس شریف با خبرگزاری فارس گفت‌وگو کرد.

روز جهانی قدس پرچم مستضعفان است که امام خمینی آن را برافراشت

وی گفت: روز جهانی قدس پرچم مستضعفان بوده و برداشته شدن این پرچم را امام خمینی رضوان الله تعالی علیه برافراشت. این اقدام امام خمینی تاکیدی بر مبادی و ارزش‌های اسلامی درباره موضوع فلسطین و آزادی این سرزمین مقدس است. قدس محل معراج پیامبر به سوی آسمان بوده و قبله نخست مسلمانان است.

روز قدس مقابله با توطئه نابودی ملت فلسطین بود

این فعال سیاسی بحرینی ادامه داد: روز قدس روز ملت مظلوم فلسطین است که تمام قدرت‌های شر جهان علیه آن متحد شده تا آن را از بین ببرند اما برگزاری روز قدس واکنشی مناسب به این توطئه بوده که در آن تاکید می‌شود که ملت‌ها باید خود بر خود حکومت کنند و دارای حکومت و حق تعیین سرنوشت باشند.

مذاکرات سازش پیش از آغاز شکست خورده است

وی درباره تلاش‌های اخیر آمریکا برای از سرگرفته شدن مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گفت که آمریکا همواره به دنبال توطئه کردن برای ایجاد مانع در راستای مسیر صحیح آزادی قدس است که سردمداری این مسیر صحیح را مومنان و صالحان در اختیار دارند. آمریکا فقط به دنبال ایجاد هیاهو درباره مسئله فلسطین است بدون آنکه این هیاهو عایدی برای مردم فلسطین داشته باشد. مذاکرات سازش پیش از آغاز شکست خورده است چون بر اساس و پایه غلط و ناصحیح گذاشته شده است چون به حقوق ملت فلسطین برای آزادی احترام نگذاشته است.

آمریکا می‌کوشدکشورهای اسلامی همواره در درگیری‌های طائفه‌ای باقی بمانند

سید جعفر علوی در پاسخ به سوالی درباره به حاشیه رانده شدن موضوع فلسطین با توجه به درگیری‌ها در سوریه و مصر و راهکارهای بازگشت موضوع فلسطین به صدر دغدغه‌های جهان اسلام گفت: در حال حاضر قدرت های شر به سردمداری آمریکا و اسرائیل تلاش دارند که مسلمانان کشورهای اسلامی را به موضوعات جانبی مشغول و درگیر کنند. این کشورها تلاش دارند تا جنبش‌های مردم در راستای دموکراسی را به سوی درگیری‌های طائفه‌ای و مذهبی و جنگ‌های داخلی پیش ببرند تا بدین وسیله کشورهای اسلامی همواره در بحران و عقب‌ماندگی و درگیر در مسائل حاشیه‌ای باقی بمانند.

وی ابراز امیدواری کرد تا روز قدس این غبارها از جهان اسلام زدوده شود و با تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای گسترش فتنه و درگیری در منطقه و به حاشیه رانده شدن موضوع فلسطین مقابله کنند.

 

رژیم صهیونیستی وابسته به قدرت‌های استعمارگر در جهان است

وی صحیح‌ترین مسیر برای آزاد سازی قدس شریف تقویت جبهه داخلی فلسطین برای مقابله با اشغالگری اسرائیل است. از سوی دیگر مسلمانان به کمک دولت‌های خود باید جنبشی واقعی در منطقه ایجاد کنند که هدفش مقابله با جبهه آمریکا باشد تا قادر باشد تا رژیم صهیونیستی را نابود کند. باید این موضوع را قبول کرد که رژیم صهیونیستی متکی به خود نیست بلکه متکی به قدرت‌های استعمارگر درجهان است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول