اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الازهر کشتار مردم مصر در درگیری‌های دیروز را محکوم کرد

الازهر در بیانیه‌ای در واکنش به حوادث خیابان النصر، کشتار مردم در این درگیری‌ها را محکوم کرد و نسبت به توسل به خشونت هشدار داد.

الازهر کشتار مردم مصر در درگیری‌های دیروز را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، «احمد الطیب» شیخ الازهر در بیانیه خود تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای گفت‌وگو وجود ندارد و بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) «اگر مسلمانی بر مسلمان دیگر شمشیر بکشد در آن صورت قاتل و مقتول هر دو در جهنم خواهند بود».

در این بیانیه آمده است که قلب الازهر به دلیل خونریزی‌های که در مصر رخ می‌دهد، به درد آمده است و ما به شدت این کشتارها را محکوم و تاکید می‌کنیم که این درگیری‌های خونین، تلاش‌های تمامی خردمندان و افراد دانا برای حل اختلافات و ایجاد وحدت بین فرزندان ملت را تباه می‌کند.

الازهر در این بیانیه همچنین تاکید کرد: الازهر همچنان به این اصل معتقد است که مقاومت در برابر خشونت و خروج از قانون تنها با قانون و احترام گذاشتن به حقوق بشر ممکن است.

در این بیانیه از دولت انتقالی خواسته شده است تا سریعا درباره حادثه دیروز تحقیقات بعمل آورده و مجرمان را صرف نظر از هر گونه وابستگی ‌ها و جایگاهشان به سزای عمل خود برسانند.

الازهر همچنین همه مصری‌ها را به حضور در میز گفت‌وگو به منظور خروج از بحران و پیامدهای خونین آن فراخواند.

روز گذشته در جریان حمله به هواداران مرسی در مقابل میدان رابعه العدویه شهر نصر تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.

جماعت اخوان‌المسلمین آمار کشته‌ها را 120 نفر اعلام کرده است در حالی که وزارت بهداشت آمار کشته‌های دیروز و ظهر امروز را 46 نفر و زخمی‌ها را 708 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول