اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان سمنان خبر داد

پیشرفت 40 درصدی ساخت بنیاد ژنتیک در استان سمنان

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان از پیشرفت 40 درصدی ساخت بنیاد ژنتیک در استان سمنان خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی ساخت بنیاد ژنتیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان سمنان، محمد نسیمی در نشست رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر یک روزه خود به استان سمنان با مسئولان و کارکنان بهزیستی استان سمنان گفت: دو هزار نفر از زوج‏های در آستانه ازدواج یا در حال فرزندآوری از خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی در این استان استفاده کردند.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان افزود: ارائه مشاوره‌های روان‏شناختی در 11 مرکز تحت پوشش بهزیستی این استان به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این 11 مرکز، یک مرکز دولتی در دامغان، یک پایگاه سلامت روان، دو مرکز تخصصی مشاوره و هفت مرکز عمومی مشاوره فعال هستند، ادامه داد: سال گذشته پنج هزار و 500 نفر از این مراکز، مشاوره دریافت کردند.

نسیمی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند بدون مراجعه به مراکز و از طریق خط تلفن 1480 صدای مشاور از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی بهره‌مند شوند و سال گذشته پنج هزار و 100 نفر از این طریق مشاوره گرفته‌اند.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان پیشگیری از معلولیت، پیشگیری ژنتیکی، غربال‏گری شنوایی و شناسایی تنبلی چشم را از فعالیت‏های حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان برشمرد.

وی افزود: سال گذشته برای 17 هزار نفر آزمایش تنبلی چشم انجام شد و هفت هزار نوزاد نیز غربال‏گری شنوایی شدند.

نسیمی با اشاره به فعالیت هفت کمپ ترک اعتیاد در استان سمنان گفت: در سه ماه اول امسال 350 نفر در این مراکز درمان شدند.

وی به فعالیت 9 مرکز سرپایی درمان اعتیاد تحت پوشش بهزیستی استان اشاره و تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای امسال، در این مراکز یک‌هزار و 500 نفر خدمات درمان دارویی و غیردارویی مانند مددکاری و روانشناسی دریافت کردند.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان به پیشرفت 40 درصدی ساخت بنیاد ژنتیک استان سمنان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر در حال چیدمان تیم هیئت امنای این بنیاد که شامل پزشک متخصص ژنتیک، متخصص اطفال، متخصص زنان و زایمان و ... است، هستیم.

وی اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‏ها با تمرکز منطقه‌ای را از برنامه‏ های سال جاری معاونت پیشگیری بهزیستی استان عنوان کرد.

نسیمی افزود: این طرح بر اساس آمارهای معاونت توانبخشی که در آن میزان معلولیت‏ها در مناطق مختلف این استان آسیب‏ شناسی شده است، به اجرا در می‌آید.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی سمنان اظهار داشت: سال گذشته 19 هزار نفر در آموزش‏های مهارت زندگی این اداره کل شرکت کردند.

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول