اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج اساتید مازندران خطاب به رئیس جمهور منتخب

هدایت آموزش عالی به دست انسان توانمند سپرده شود

سازمان بسیج مازندران در بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب اعلام کردند سکان آموزش عالی کشور به فردی سپرده شود که علاوه بر وزنه علمی در رشته تخصصی‌اش، اعتقاد علمی به اصول و ارزش‌های انقلاب، امام(ره) و شهدا داشته باشد.

هدایت آموزش عالی به دست انسان توانمند سپرده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سازمان بسیج اساتید استان مازندران بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب صادر کرد.

بسیج اساتید استان مازندران در ابتدای این بیانیه با تبریک ‌حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب توسط مردم ولایتمدار ایران بیان شد: رجای واثق داریم که حضرتعالی بازوی توانای اسلام، انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب خواهید بود ولی برای آنهایی که دغدغه دین، انقلاب و پیشرفت الگوی ایران اسلامی را دارند، چند نکته را متذکر شویم، امید است با دوراندیشی و تدبیری که در حضرتعالی سراغ داریم به آنها عنایت فرموده تا خدای ناکرده جامعه علمی کشور دچار التهاب و انحراف نشو‌د.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی حاصل زحمات بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و اعضای آن منصوب رهبر معظم انقلاب هستند و اعضای آن شورا از فرزندان فرهیخته و دلسوخته این انقلاب بوده و لازمه ایجاد دانشگاه اسلامی که شایسته نظام مردم‌سالار دینی است، ضروری است تا در این راستا، ملاحظات جناحی مد نظر قرار نگرفته و مصوبات آن بدون کم و کاست اجرا شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ‌بنا به فرموده معمار کبیر انقلاب که «بعد از جنگ نوبت دانشگاه‌هاست» بعد از اینکه دشمنان انقلاب در عرصه جنگ سخت نتیجه‌ای نگرفته و متحمل شکست و هزینه سنگینی شدند، تمایل دشمن به جنگ نرم بعد از دفاع مقدس بیشتر شد، دانشگاه فکر جوانان و مدیران آینده در تراز انقلاب اسلامی را می‌سازد، اگر این فکر برای خواست استکبار و صهیونیسم جهانی پرورش یابد، بی‌شک از انقلاب اسلامی و اهداف متعالی آن اثری نخواهد ماند. همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند: «اگر دانشگاه و حوزه منحرف شوند جامعه منحرف می‌شود» با توجه به سند چشم‌انداز بیست ساله نظام اسلامی ایران ضروری است تا در امور دانشگاه ها، منویات رهبر معظم انقلاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون کم و کاست اجرایی شود.

سازمان بسیج اساتید استان مازندران تاکید کرد: استقلال دانشگاه‌ها در چارچوب اهداف انقلاب اسلامی و الگوی دانشگاه اسلامی حفظ شود، پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترای تخصصی باید بازنگری جدی و قانونمند شود تا از سلایق شخصی خارج شود.

در ادامه بیانیه با اشاره به اشتیاق اساتید دانشگاه برای فعالیت علمی در سطح جهان بیان شد: ما می‌خواهیم که دانشگاه‌های ما در جهان به ویژه در دنیای اسلام هم از نظر علمی و فعالیت‌های پژوهشی در رشته‌های مختلف و هم زمینه‌های تربیتی اسلامی دانشگاهیان و دانشجویان الگو باشد و لازمه آن تلاش مستمر برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

در این بیانیه خاطرنشان شد: اساتید بسیجی دانشگاه‌های مازندران علم را در کنار اخلاق اسلامی می‌خواهند، نه علم در کنار اخلاق منحط غربی، دانشگاهی در کشور باید فعالیت کند که فکر اسلامی به جامعه تزریق کند و از ترویج افکار سکولار غربی، صهیونیستی و استکباری به دور باشد.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شد: دانشگاهی در کشور باید فعالیت کند که نهادهای آن واقعاٌ اسلامی و از افکار التقاطی و وارداتی مصون باشد و دانشگاهیان خود را خادم مردم ولایت‌مدار و ایثارگر بدانند.

بسیج اساتید مازندران در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب با درایت، تدبیر و شجاعتی که دارد فردی را برای هدایت و سکانداری آموزش عالی‌ ام‌القرای جهان اسلام انتخاب کند که علاوه بر وزنه علمی بودن در رشته تخصصی خود، اعتقاد علمی به اصول و مبانی ارزشی انقلاب، امام(ره) و شهدا داشته باشد و نیز توانایی ایجاد دانشگاهی اسلامی و تمدن‌ساز برای تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله نظام و نقشه جامع علمی کشور را داشته باشد.

انتهای پیام/86004/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول