اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«اف بی آی» پرواز بدون مجوز پهپادهای جاسوسی بر فراز آمریکا را تایید کرد

پلیس فدرال آمریکا پرواز بدون مجوز هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان این کشور، برای نظارت بر شهروندان آمریکایی را تایید کرد.

«اف بی آی» پرواز بدون مجوز پهپادهای جاسوسی بر فراز آمریکا را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که این سازمان از هواپیماهای بدون سرنشین به منظور اهداف نظارتی در سراسر آمریکا استفاده میکند و تاکنون 10 بار بدون مجوز این عملیات‌ها را هدایت کرده است.

به گفته مقامات این سازمان، در سه مورد دیگر مجوز پرواز این هواپیماها گرفته شده اما عملیات انجام نشده است.

سناتور «رند پاول» روز پنج شنبه نامه‌ای از اف بی آی منتشر کرد که در آن تایید شده بود که این سازمان از هواپیماهای بدون سرنشین بدون ارائه هیچ گونه هشدار و مجوز برای نظارت بر فراز آمریکا و علیه شهروندان آمریکایی استفاده می‌کند.

در این نامه آمده است؛ هواپیماهای بدون سرنشین برای بازرسی و نظارت در عملیاتهای ویژه و خاص استفاده می‌شود و از سال 2006 اف بی آی در 8 مورد جنایی و 2 مورد امنیت ملی از این عملیات‌ها استفاده کرده است.

اف بی آی متذکر شده است که در صورت لزوم رعایت حریم شخصی مجوز لازم اخذ خواهد شد اما تا کنون نیازی به آن نبوده است اما پرواز تمام هواپیماها باید به تایید یک نماینده حقوقی سازمان و همچنین یک مقام ارشد مدیریتی اف بی آی رسیده باشد.

در یکی از این عملیات‌ها، از هواپیماهای بدون سرنشین برای نجات جان یک پسر بچه 5 ساله که به گروگان گرفته شده بود استفاده شده است.

این درحالیست که سازمان اف بی آی از ارائه جزئیات درباره دیگر عملیاتهای خود خودداری کرده است.

طرح استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه شهروندان آمریکا، اخیرا از طریق وزارت دادگستری آمریکا لو رفت و با واکنشا و انتقادات زیادی همراه شد.

سناتور پاول یکی از منتقدان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین مخالف ریاست جان برنان بر سازمان سیا بود. جان برنان از بانیان اصلی طرح استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای بازرسی و نظارت بر شهروندان آمریکایی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول