اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

زیدان: عوامل ترور را شناسایی و مجازات می‌کنیم

نخست‌وزیر لیبی ضمن تاکید بر اینکه عوامل ترورها را شناسایی و مجازات می‌کند، مردم کشورش را از توسل به خشونت برای نشان دادن اعتراضات خود برحذر داشت.

زیدان: عوامل ترور را شناسایی و مجازات می‌کنیم

به گزارش فارس، علی زیدان، نخست وزیر لیبی ترورها در شهر بنغازی را اقداماتی تروریستی خواند و تاکید کرد: این جنایات با هدف ایجاد هرج و مرج و نابود کردن انقلاب لیبی و فرایند آن در ساختن کشور و ناکام گذاشتن برنامه‌های ملی لیبی در تشکیل دولت قانون و نهادهای قانونی و تامین حقوق بشر، عدالت و آزادی‌ها صورت می‌گیرد.

زیدان گفت: کنگره ملی و دولت لیبی همه تدابیر لازم را برای دستگیری جنایتکارانی که این ترورها را در شهر بنغازی مرتکب شده‌اند اتخاذ کرده است و آنان را برای محاکمه به دستگاه قضا تحویل می‌دهد.

زیدان گفت: وزرای دادگستری و کشور لیبی به شهر بنغازی رفته‌اند تا از نزدیک به بررسی و رسیدگی به این موضوع بپردازند.

نخست وزیرلیبی گفت: دین مبین اسلام به ما افراط گرایی و ظلم به دیگران یاد نداده است. اسلام خواستار میانه روی، تسامح، تفاهم و صبر بر عصیانگران و جاهلان است تا خداوند آنها را هدایت کند نه اینکه متوسل به خشونت و تکفیر شویم.

زیدان گفت: ما نمی‌خواهیم اتهاماتی را به هیچ طرفی وارد کنیم اما هر طرفی که این کار را کرده است جنایتکار و گناهکار است.

نخست وزیر لیبی مردم این کشور را به خویشتنداری فراخواند و گفت: همه ما از این اقدامات تروریستی به خشم آمده‌ایم و می‌خواهیم که از عوامل آن انتقام بگیریم اما توسل به خشونت موجب بروز فتنه و ضربه زدن بر امنیت ملی و ایجاد اختلافات در لیبی می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول