اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمال هلباوی: مصر در مرحله خطرناکی قرار دارد/ لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام

یکی از رهبران پیشین گروه اخوان‌المسلمین در یادداشتی در روزنامه القدس‌العربی تأکید کرد مصر در شرایط خطرناکی به سر می‌برد که موجودیت کشور را به چالش کشیده است.

کمال هلباوی: مصر در مرحله خطرناکی قرار دارد/ لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش خبرگزاری فارس «کمال هلباوی» یکی از رهبران پیشین گروه «اخوان المسلمین» مصر در یادداشتی در روزنامه «القدس العربی»، تأکید کرد که هر کسی که بخواهد در مصر حکومت کند باید بداند که این کشور دارای تنوع فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اعتقادی است و باید به همه این گروه‌ها احترام بگذارد.

هلباوی افزود: مصر امروز شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد و در مرحله خطرناکی به سر می‌برد و بر دو راهی سختی قرار گرفته که موجودیت این کشو را به چالش می‌کشد.

وی همچنین با اشاره به فراخوان وزیر دفاع مصر برای حضور در خیابان‌ها و مکلف کردن ارتش به مبارزه با تروریسم گفت: شاید اگر صاحبان قدرت به وعده‌های خود عمل می‌کردند و امنیت و ثبات کشور تأمین شده بود این فراخوان غیر منطقی به نظر می‌آمد و مردم به آن پاسخ مثبت نمی‌دادند اما شرایط متفاوت است زیرا حاکمی که از قدرت برکنار شده به خواسته‌ ملت عمل نکرد و به حرف آنها گوش نداده است و مردم در این میان با بحران‌های متعددی روبرو شدند و خشونت به حدی رسید که حتی در خواب هم قابل تصور نبود، به همین دلیل فراخوان السیسی برای تظاهرات غیر منطقی نبود.

وی با اشاره به درگیری‌های رابعه العدویه نیز گفت: زبان خشونت و تکفیر که با مردم مصر و فرهنگ آنها بیگانه است وارد تظاهرات مسالمت آمیز آنها شده تا جایی که رابعه العدویه را مانند آنچه در سوریه، افغانستان و عراق دیده می‌شود به «امارت» تبدیل کرده است.

امارت‌هایی که در آن برخی افراد گاهی بر حسب آنچه از شریعت درک می‌کنند حد شرعی نیز اجرا می‌کنند که با تفسیر‌های غلط تنها چهره اسلام را خدشه دار می‌کنند و مردم را از دعوت به تعادل فراری می دهند.

هلباوی همچنین از تهمت‌هایی که به «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع زده شده انتقاد کرد و گفت: اسلامگرا‌ها بیش از دیگران باید مراقب واژه‌هایی که استفاده می‌کنند باشند.

وی تأکید کرد که با توجه به شرایط فعلی کشور ما نیازمند یک انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری زودهنگام هستیم که در سایه قانونی اساسی که بنده‌های آن معیوب نباشد اجرا شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول