اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اختصاص بخشداری به روستای دشتک بی‌عدالتی است

امروز عده کثیری از اهالی روستای آلیکوه برای نشان دادن اعتراض خود مبنی بر واگذاری بخشداری به روستای دشتک مقابل ساختمان استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کردند.

اختصاص بخشداری به روستای دشتک بی‌عدالتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد بخشداری سازمانی دولتی است که زیر نظر فردی به نام «بخشدار» اداره می‌شود و زیرمجموعه فرمانداری است. این سازمان وظیفه برقراری امنیت برای شهروندان را در سطح بخش  بر عهده دارد و نیروهای انتظامی در کنار نیروهای امنیتی زیر نظر آن انجام وظیفه می‌کنند.

وظیفه اصلی یک بخشدار حفظ سیاست عمومی دولت در حوزه ماموریت‌اش است و می‌توان چنین عنوان کرد که  مراقبت و نظارت بر امر اقتصادی، فرهنگی، آموزشی،ورزشی و عمرانی بخش و انجام امور انتخاباتی محلی و کشوری برعهده بخشداری است.  

ظهر امروز عده‌ای از اهالی روستای آلیکوه از توابع شهرستان اردل در تجمعی اعتراض آمیزی مقابل درب ورودی استانداری چهارمحال و بختیاری خواهان گرفتن بخشداری و برخورداری از امکانات بخشداری بودند .

حجت الاسلام امین رنجبر از ساکنان روستای آلیکوه  که در میان اعتراض کنندگان حضور داشت در توضیح  علت این تجمع اظهار کرد: روستای آلیکوه در 30 کیلومتری شهرستان اردل و در فاصله 70 کیلومتری شهرستان شهرکرد و مرکز استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشداری قرار است به روستای دشتک داده شود گفت:  روستای آلیکوه و دشتک در کنار یک دیگر قرار دارند وبا این تفاوت که روستای آلیکوه در مسیر عبور و مرور چند روستا واقع شده و از نظر شرایط جغرافیایی و نرخ جمعیت و همین طور برخورداری از مواهب خدادادی در مقایسه با روستای دشتک شرایط مساعد تری برای اخذ بخشداری دارد.

رنجبر افزود: این در حالیست  که روستای دشتک آخرین روستای موجود در شهرستان اردل است و بعد از عبور از این روستا از شهرستان اردل خارج می‌شویم و قطعا برای داشتن بخشداری گزینه مناسبی نخواهد بود.

وی که یکی از ساکنین روستای آلیکوه است ابراز داشت: مسئولان استانی تصمیم دارند بخشداری را به روستای دشتک واگذار کنند ولی مردم روستاهای آلیکوه ،رستم آباد و دیگر روستاهای اطراف با این تصمیم مسئولان مخالف هستند و  تجمع امروز ما نشانه اعتراض به بی عدالتی است.

* برخوداری از بخشداری حق مردم روستای آلیکوه یا رستم آباد است

سلیمان عجمی  عضو شورای روستای آلیکوه با اعلام اینکه  در گذشته روستای رستم آباد سابقه دهستان شدن را داشته گفت: این روستا یا روستای آلیکوه برای دریافت بخشداری مناسب تر هستند چراکه در سال 66 رستم آباد به عنوان مرکز دهستان شناخته شد.

وی افزود : این روستاها از  جمعیت بیشتری در مقایسه با روستای دشتک برخوردار هستند و زادگاه شهدایی مانند شهیدان  ارسلان حبیبی،آرش رستمی و فرود اکبریان است.

عجمی از واگذاری حدود 60 یا 70 هزار متر زمین در راستای ساختن مراکز دولتی و خدمت رسان در روستای رستم آباد خبر داد و گفت: هدف از این بخشش رایگان ساخت اماکن بهتر و تغییر وضعیت مردم روستا و خروج از محرومیت بود.

* اعطای بخشداری باید با نظر کارشناسان صورت گیرد

فرزند شهید فرود اکبریان  با اشاره به اینکه روستای رستم آباد در مسیر ارتباطی چند روستا اطراف قرار دارد  تاکید کرد: به علاوه محل تردد عشایر دیناران نیز هست در نتیجه ما از مسئولان استان می خواهیم که چند کارشناس برای بررسی مقایسه‌ای و تشخیص نقاط قوت و ضعف این روستاها ارسال کنند .

بهروز اکبریان با اشاره به حدیث امام علی (ع) تصریح کرد: بهترین سیاست ترویج عدالت است ولی منطقه  پشت کوه اردل به دیار فراموش شدگان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: روستاهای رستم آباد و آلیکوه با داشتن موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب متاسفانه از داشتن آب شرب سالم محروم است ومردم از آب معدنی منطقه استفاده می‌کنند.

اکبریان روستاهای رستم آباد و آلیکوه را مکان‌های مستعد برای رونق گردشگری دانست و یادآور شد : با تشخیص و تقویت نقاط قوت روستاهای شهرستان اردل می‌توان از محرومیتی که چندین سال است در این شهرستان حاکم است خارج شد.

* روستاهای پشت کوه اردل از داشتن امکانات لازم محروم مانده‌اند

یکی از جوانان روستای آلیکوه با بیان اینکه آلیکوه از دید مسئولان دور مانده و دچار محرومیت است گفت: روستاهای آلیکوه،شکرآباد،زرمیتان، قلعه رشید،شکرآباد و دره شور فاقد امکانات ورزش و تفریحی و کتابخانه است.

اشکان رئیسی با اشاره به نبود پل برای تسهیل در رفت آمد مردم به ویژه کشاورزان اذعان داشت: در روستای ما رودخانه‌ا‌‌‌ی میان مزارع کشاورزی و مکان اسکان و خانه‌های مسکونی قرار دارد و مردم برای رفت و آمد دچار مشکل هستند و گاهی برای رفت و آمد در فصول سرد سال مجبورند از دل آب‌های خروشان رودخانه عبور کنند.

وی از هدایت جاده ای فارسان – خوزستان به سمت روستای دشتک خبر داد و گفت: این در حالی است که اگر این جاده از روستای آلیکوه عبور کند می تواند در فروش محصولات کشاورزی و باغات روستا کمک شایان کرده و به رونق گردشگری نیز منجر شود.

......................................

گزارش از مریم پوراعتمادی

.....................................

انتهای پیام/68006/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول