اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

آتش اختلاف مصر را تهدید می‌کند

یکی از مراجع تقلید قم گفت: امروز مصر در آتش اختلاف، سوریه در آتش جنگ، عراق در آتش ترور و بحرین در آتش نزاع‌های خونین می‌سوزد.

آتش اختلاف مصر را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ادامه تفسیر سوره احزاب اظهار کرد: در آیه 33 این سوره که آن را آیه تطهیر می‌نامند مقام عصمت اهل بیت (ع) به صراحت بیان شده است.

وی با اشاره به دلایل عصمت اهل بیت (ع) اضافه کرد: افراد با ایمان کسانی هستند که وقتی خدا و پیامبر آنها را دعوت می‌کند تسلیم بی‌قید و شرط هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام در حدیث ثقلین می‌فرمایند من در میان شما دو چیز را قرار دادم که اگر به این دو چیز تمسک کنید هرگز گمراه نمی‌شوید و آن دو چیز قرآن کریم و عترت است، تصریح کرد: پیامبر دستور می‌دهد همانگونه که به قرآن عمل می‌کنید باید به فرامین عترت هم عمل کرده و تسلیم بی‌قید و شرط باشید. وقتی که گفته می‌شود تسلیم بی‌قید و شرط کسی باشید یعنی اینکه آن فرد معصوم بوده و خطا و گناهی از وی سر نمی‌زند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آیات و روایات با دلایل عقلی به این نتیجه می‌رسیم که پیامبر گرامی اسلام دارای مقام عصمت هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقام عصمت قبل و بعد از نبوت جریان داشته است، تاکید کرد: برخی مذاهب می‌گویند که پیامبر و امامان در بیان احکام باید معصوم بوده و اشکالی ندارد که در کارهای دیگر خطا کنند.

وی اضافه کرد: آنچه که شیعه با الهام از آیات، روایات و عقل نتیجه گرفته این است که پیامبر و امامان باید معصوم از خطا و گناه باشند و این بهترین الگو است و خرسندیم که چنین اعتقادی درباره پیشوایان اصلی دین داریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید پایه‌های عقیده در ماه مبارک رمضان محکم‌‌تر شود، تاکید کرد: «پیامبر گرامی اسلام صدا زدند عبایی بیاورید و عبا را روی سر خود و امام علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) انداختند و سپس رو به خداوند گفتند که اینها اهل بیت (ع) و خاصان من هستند؛ خداوندا پلیدی‌ها را از اینها پاک کن و از هر نظر پاک و طاهر بگردان.»

وی با اشاره به حدیث کسا تصریح کرد: پیامبر (ص) با این روش اهل بیت (ع) را معرفی کرد پیامبر شش یا هشت ماه هر روز اهل بیت (ع) را با این حدیث خطاب قرار می‌دادند و در این شرایط باز هم برخی می‌گویند مخاطب همسران پیامبر هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: روایات بسیاری از اهل سنت وجود دارد که علمای اهل سنت آیه تطهیر را تأیید کرده و روایات بسیاری در کتاب‌های ایشان نقل شده است.

وی ادامه داد: آیا یک مسئله با چند دلیل باید ثابت شود تا طرف مقابل بپذیرد؟ خداوند در حق ما لطف کرده‌ است که با این مدارک و دلایل محکم در مسلک شیعه باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر اضافه کرد: در این شب‌ها باید انسان به دلیل فرا رسیدن شبی نورانی تبریک بگوید و داشتن چنین سرمایه‌ای که به عنوان هزار ماه ارزش دارد تبریک گفتن دارد و این نعمت بسیار بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب ضربت خوردن امام علی (ع) تصریح کرد: این مقارنه هم اتفاقی نبوده است و امشب مردم وقتی به در خانه خدا می‌روند علی (ع) را شفیع قرار می‌دهند و امیدواریم که خداوند توفیقی دهد که از این شب‌های احیا حداکثر استفاده را ببریم.

استاد حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه در دنیای اسلام آتش‌های زیادی به دست دشمنان روشن شده است، تاکید کرد: امروز مصر در آتش اختلاف، سوریه در آتش جنگ، عراق در آتش ترور و بحرین در آتش نزاع‌های خونین می‌سوزد و دشمنان جنگ را بین مسلمانان ایجاد کرده و خودشان به کنار رفته‌اند؛ امیدواریم خداوند به همه مسلمانان درایت دهد که صلح و آشتی برقرار کنند.

انتهای پیام/2258/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول