اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد در تبریز:

آشنایی با علما موجب افزایش اعتماد به نفس در بین جوانان می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنایی با علما را موجب افزایش اعتماد به نفس در بین جوانان عنوان کرد و گفت: امیدواریم طرح مفاخر آذربایجان آنطور که انتظار می‌رود به ثمر رسیده و الگویی برای کل کشور باشد.

آشنایی با علما موجب افزایش اعتماد به نفس در بین جوانان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در آیین افتتاح موزه موقت علما و مفاخر در تبریز اظهار کرد: ما چون باور داریم که تکریم علما باید جزو کارهای اصلی کشور باشد، همیشه در این سو حرکت کرده‌ایم و نشست‌ها و کنگره‌های فراوانی نیز با این رویکرد برگزار کرده‌ایم که با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست.

وی افزود: در دور سوم سفرهای استانی ریاست جمهوری که صبغه فرهنگی بر آنها غالب بود و کارگروه‌های فرهنگی تشکیل می‌شد، تصمیم بر این شد که با برنامه‌های ویژه افکار و اندیشه بزرگان و علما بیان شده و نسل جوان کشور با این اندیشه آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکریم و قدردانی از عالمان را از رویکردهای مدیریتی خود خوانده و اظهار داشت: بر همین اساس طی مراسمی از کسانی چون آیت‌الله مکارم‌شیرازی و نوری‌همدانی که در مکتب اسلام قلم می‌زنند نیز تکریم و قدردانی کردیم.

حسینی آشنایی با علما را موجب افزایش اعتماد به نفس در بین جوانان عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی گاه اسم بعضی از شخصیت‌ها را می‌آوردیم که حتی خواص هم آنها را نمی‌شناختند در حالی که اینها آفت جامعه امروز است و مستلزم است روی چنین کارهایی سرمایه‌گذاری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آرزوی اینکه رونمایی از این کتاب و موزه علما موجب ادامه این مسیر شود، تصریح کرد: مثلا می‌توان کنار این موزه کتابخانه‌ای تجهیز کرد تا تمام مطالب و گفته‌ها در مورد شخصیت‌ها و علمای آذربایجان در آنجا نگهداری شود.

حسینی افزود: امیدواریم این موزه محوریتی باشد تا هر ماه جلسه‌ای با حضور شخصیت‌های برجسته تشکیل و در مورد سابقه علمای بزرگ دیار آذربایجان صحبت شود.

وی برپایی کنگره‌های علما در تمام استان‌ها را از اهداف و ضروریات حوزه فرهنگ عنوان کرد و گفت: در هر استانی که آمادگی وجود داشت، دوستان ما هم همت می‌کردند تا اقدامات شایسته‌ای انجام شود چرا که هنوز آنقدر ظرفیت در کشور وجود دارد که باید به آنها پرداخت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری برگزاری کنگره موفق آیت‌الله سید‌قاضی طباطبایی که سال گذشته در تبریز برپا شد، تصریح کرد: این شخصیت‌ها گنج‌هایی هستند که باید با تمام قوا در راستای شناسایی شخصیت آنها به نسل امروز تلاش کنیم.

این مقام مسئول همچنین به ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با علما اشاره کرد و افزود: می‌توان تدابیری اندیشید که علمای هر استان در کتاب‌های درسی هر استان معرفی شوند.

به گفته وی، همچنین در این جهت فیلم‌های مستندی باید تهیه شود که در بعضی استان‌ها این حرکت آغاز و پیگیری شده است.

نایب رئیس شورای عالی سینما به ساخت آثار هنری و به ویژه فیلم سینمایی و مستند درباره‌ علما و بزرگان اشاره و ابراز امیدواری کرد: طرح جامع مفاخر آذربایجان هرچه سریعتر به ثمر برسد و این طرح الگویی برای سایر استان‌های کشور بوده و با جدیت ادامه یابد.

انتهای پیام/60002/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول