اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خبر داد

آغاز نهضت ایجاد اشتغال مددجویان در سمنان/ خروج 14 درصد مددجویان از چرخه حمایتی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از آغاز نهضت ایجاد اشتغال مددجویان و خروج 14 درصد مددجویان از چرخه حمایتی در سمنان خبر داد.

آغاز نهضت ایجاد اشتغال مددجویان در سمنان/ خروج 14 درصد مددجویان از چرخه حمایتی

حجت‏ الاسلام علی پهلوان امروز در گفت ‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان افزود: امسال قرار است نهضت ایجاد اشتغال را در استان سمنان پیگیری کنیم و باید دانست که شاغل کردن مددجویان زیرپوشش بهزیستی از همه امور دیگر مهم‏تر است.

وی افزود: در گذشته در اولویت‏بندی برنامه‏ ها دچار اشتباه شده بودیم؛ چرا که اگر به جای مسکن، ابتدا اشتغال مددجویان را مهیا ‏می‏کردیم، بدون شک آنها از امکانات دیگر نیز برخوردار می‏ شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: براساس رویه موجود، هر سال باید 10 درصد از جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی در استان‏ها از چرخه حمایتی این سازمان خارج و توانمند شوند که این رقم در استان سمنان 14 درصد است.

پهلوان اضافه کرد: بدون شک اشتغال درخواست اولیه هر مددجوی بهزیستی است و خیلی از افراد جامعه هدف این سازمان دوست ندارند که مستمری دریافت کنند.

تصویب 1639 طرح‏ اشتغال‏زایی در دولت‏های نهم و دهم

وی افزود: کل طرح‏های اشتغال‏زایی که در دولت‏های نهم و دهم در بخش خصوصی تصویب شده است، یک هزار و 639 طرح بوده و بهزیستی استان سمنان در بخش‏های تعاونی و دولتی در این حوزه سهمیه‏ ای نداشته است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین از اختصاص پنج میلیارد و 133 میلیون ریال تسهیلات بانکی به مددجویان بهزیستی استان سمنان خبر داد و گفت: مشکلات بانکی که در سر راه بسیاری از طرح‏ها به وجود آمده است، کار را تا حدود زیادی ناموفق گذاشته و این موانع باید برطرف شود.

پهلوان افزود: در حوزه خوداشتغالی، یک میلیارد و 260 میلیون ریال تسهیلات به بهزیستی استان سمنان اختصاص یافت؛ اما از 39 طرح مصوب شده در این بخش، بانک‏ها تنها 14 طرح را جذب کرده‏ اند.

وی گفت: در حوزه اشتغال خانگی 20 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان سمنان اختصاص یافت که برای آن 368 مجوز صادر شد و این در حالی است که بانک‏ها تنها 64 طرح را جذب کرده‏ اند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول