اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خبر داد

اجرای 8 پروژه احیا و اصلاح مراتع و مدیریت پایدار در سمنان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: هشت پروژه احیا و اصلاح مراتع و مدیریت پایدار در عرصه‏ های منابع طبیعی استان سمنان به اجرا درآمده است.

اجرای 8 پروژه احیا و اصلاح مراتع و مدیریت پایدار در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سید نقی عزیزی گفت: در این راستا، طرح‏های عملیاتی مانند قرق مرتع، بوته‏ کاری، کپه‏ کاری، تامین آب شرب دام در قالب پروژه‏ های اصلاح و احیای مراتع تهیه شده است.

وی تصریح کرد: طرح‏های مرتع‌داری و واگذاری طرح‏های مرتع‏داری به مجریان قانونی، ممیزی، تنسیق مراتع و صدور پروانه چرای دام، مدیریت چرا و کنترل کوچ، نظارت کارگاهی به اجرای طرح‏های مرتع‏داری و فعال‏سازی طرح‏های مرتع‏داری راکد در قالب پروژه مدیریت پایدار مراتع در چند سال اخیر اجرا شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سطح مراتع استان سمنان، سه میلیون و 700 هزار هکتار است و بیش از سه میلیارد ریال اعتبار برای بخش مراتع استان مصوب شده که با توجه به وسعت مراتع، میزان بهره‏ برداری و حجم عملیات پیش ‏بینی شده و پتانسیل‏های موجود جهت اجرای پروژه‏ ها پاسخ‏گوی نیاز این بخش نخواهد بود.

عزیزی عنوان کرد: مراتع استان ضمن برخورداری از فلور متنوع و پتانسیل تولید گیاهان مرتعی و دارویی و صنعتی دارای قابلیت گردشگری، جلوگیری از فرسایش بادی و آبی، حفظ منابع پایه (آب و خاک) و تولید علوفه بوده که به همراه سایر فاکتورهای زیست محیطی موجود اهمیت مراتع استان را دو چندان کرده است.

وی طرح‏های در دست اجرای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سال 92 را قرق مراتع در سطح 16 هزار و 180 هکتار، کپه ‏کاری و کشت مستقیم 87 هکتار، تامین آب شرب دام 70 دستگاه و ممیزی و تنسیق مراتع در 75 هزار هکتار اعلام کرد.

به گفته معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، تهیه طرح‏های مرتع‏داری 25 هزار هکتار، نظارت بر اجرای طرح‏های مرتع ‏داری 375 هزار هکتار و مدیریت چرا و کنترل پروانه یک میلیون و 890 هزار هکتار و فعال‏ سازی طرح‏های راکد 35 هزار هکتار از جمله پروژه‏ های در دست اجرای این اداره کل در بخش مراتع به شمار می‏ آید.

انتهای پیام/2249/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول