اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی سپاه استان سمنان در گفت‌وگو با فارس:

مصر مشکل فقدان رهبری مردمی و الهی دارد/ مستکبران همواره دنبال قبضه مصر بوده‌اند

معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: محرومیت مصر از وجود رهبری الهی و مردمی مشکل اصلی و اساسی مصر است.

مصر مشکل فقدان رهبری مردمی و الهی دارد/ مستکبران همواره دنبال قبضه مصر بوده‌اند

حسین‏علی جعفری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با محوریت بررسی مسائل سیاسی منطقه اظهار کرد: مصر یکی از مهم‌ترین کشور‌های عربی به لحاظ مذهب، جمعیت، سطح تحصیلات و موقعیت جغرافیایی و وجود رودخانه نیل و کانال مهم و استراتژیک سوئز بوده و نسبت به دیگر کشورها برتری دارد؛ به همین منظور مستکبران همواره به دنبال قبضه مصر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مصر حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته و همواره دچار بحران‌ بوده است و همچنان چالش‌ها در این کشور ادامه دارد، افزود: مذهب اکثریت مردم مصر، تسنن بوده و امروز محرومیت مصر از وجود رهبری الهی و مردمی مشکل اصلی و اساسی این کشور است.

معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: علاوه بر فقدان رهبری الهی و مردمی در مصر، اشتباهاتی نیز توسط عده‌ای رخ داده است که به دلیل وقوع این اشتباهات نتوانسته‌اند دولتی ائتلافی تشکیل دهند.

مشکلات و بحران‌ها بدون رهبر هم‏چنان در مصر ادامه می‏یابد

جعفری ادامه داد: باید گفت تا زمانی که مصر از نعمت رهبر مردمی و الهی محروم است، مشکلات و بحران‌ها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برخورداری از نعمت مردمی و الهی بودن بوده و خواهد بود.

معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: یکی از چیزهایی که سال‌ها استکبار به دنبال آن است؛ شیعه‌هراسی و بیان اینکه شیعیان خطرناک هستند، بوده و در این میان، تبلیغات وسیعی از سوی سلفی‌ها و وهابیون شیعه‌ستیز صورت گرفته ‌است و عوام را به دلیل نداشتن آگاهی دنباله‌روی عقاید خود کرده‌اند.

جعفری با تأکید بر اینکه وظیفه دستگاه‌ها و مراجع فرهنگی حمایت همه جانبه از شیعیان مصر است، گفت: افشاگری اسلام سلفی‌ها و تبیین و روشن‏گری اسلام واقعی و محمدی (ص) و اینکه اسلام سلفی اسلام واقعی نیست، یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌ها و مراجع فرهنگی محسوب می‏شود.

تشیع به نحو درست تبیین شود

وی اظهار کرد: باید تشیع به نحو درست تبیین شود تا مردم مصر و جهان عرب و جهان اسلام، تشیع را آنچنان که هست بشناسند.

جعفری ادامه داد: تبیین صحیح فرهنگ تشیع و افشاگری نسبت به اسلام آمریکایی به نفع شیعیان است؛ چرا که مردم مصر مخالف اهل بیت (ع) نیستند.

معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در خصوص حفظ پایگاه مقاومت در منطقه که توسط ایران، سوریه و حزب‌الله تشکیل می‌شود، گفت: در راستای حفظ پایگاه مقاومت، تک تک ما باید حتی حمایت زبانی داشته باشیم و اینکه تبیین شود که چرا از سوریه و مصر حمایت می‌کنیم و اینکه ثمرات مادی و معنوی این حمایت چیست.

جعفری افزود: مطمئنا تبیین درست به حفظ پایگاه می‌انجامد و افراد بیشتری را ترغیب به حمایت از محور مقاومت که واجب و لازم است، خواهد کرد.

عده‌ای تحریم‌ها را بهانه قرار داده‌اند

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چطور می‌توان در مباحث فرهنگی و اجتماعی نسبت به دور زدن تحریم‌ها اقدام کرد، گفت: درصدی از مشکلات اقتصادی موجود مربوط به تحریم‌هایی است که توسط آمریکا بر کشور تحمیل شده است و مابقی آن به سوء مدیریت مربوط می‏شود و عده‌ای تحریم‌ها را بهانه قرار داده‌اند و دست به بزرگ‌نمایی زده‌اند.

معاون سیاسی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: برای مثال در سطح جامعه شایعه می‌شود که فلان جنس می‌خواهد گران شود و بلافاصله مردم هجوم برده و کالای و جنس مزبور را بیش از نیاز خود خریداری می‌کنند و می‌توان گفت که مردم عادی به محتکر تبدیل می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه و گوش جانمان باید به منویات مقام معظم رهبری باشد، بیان کرد: در شرایط تحریم بهترین راهکار مقاومت است؛ چرا که با مقاومت می‌توانیم همچون سال‌های گذشته به خودباوری، ابتکار و خلاقیت دست یابیم.

انتهای پیام/2249/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول