اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش فارس:

جایگزینی فرزند با والدین بازنشسته فرهنگی میسر نیست

رئیس اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش فارس گفت: در حال حاضر امکان جایگزینی فرزندان فرهنگیان با والدین بازنشسته آنان وجود ندارد.

جایگزینی فرزند با والدین بازنشسته فرهنگی میسر نیست

محمدرضا صابری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: جایگزین کردن فرزندان به جای والدین بازنشسته آنان که در دستگاه‌های متعددی اتفاق می‌افتد، با وجود قول‌های مساعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا به امروز محقق نشده و قانون یا مصوبه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ما پیگیر این بحث هستیم و اگر قانونی در این زمینه تصویب شود به طور قطع اجرا می‌کنیم.

مشکلات بیمه طلایی به تدریج رفع می‌شود

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: بیمه طلایی فرهنگیان به سبب آن که نوظهور بوده و جدید ایجاد شده مشکلاتی دارد، اما مشکلات آن به وزارتخانه گزارش شده و در دست پیگیری است.

به گفته وی، به سبب آن که بیمه طلایی تنها شامل بازنشستگان آموزش و پرورش می‌شود جا انداختن آن اندکی زمان می‌برد.

شرایط تبدیل انتقال موقت به دائم

صابری بیان داشت: همکاران فرهنگی که خود آنها یا همسر و فرزندشان دارای بیماری صعب‌العلاج هستند، با تایید کمیسیون پزشکی می‌توانند از شرایط انتقال یک‌ساله موقت برخوردار شوند.

رئیس امور اداری آموزش و پرورش فارس بیان داشت: انتقال موقت یک‌ساله برای افرادی است که به لحاظ برخی مشکلات امکان انتقال دائم ندارند.

این مسئول ادامه داد: فرهنگیانی که مشغول به تحصیل در دانشگاه هستند و حداقل هشت واحد درسی آنان گذرانده نشده باقی‌مانده و فاصله دانشگاه تا محل خدمت آنها بیش از 120 کیلومتر است، به شرط حداقل دو سال اشتغال قطعی می‌توانند از انتقال یک‌ساله موقت برخوردار شوند.

وی برخی از موارد دیگر مورد شمول انتقال موقت را تشریح کرد و افزود: همسر فرهنگیانی که مامور به تحصیل شده‌اند نیز می‌توانند برای انتقال موقت تقاضا دهند.

این مسئول انتقال موقت را برای خواهر یا برادر شهدا که بیماری صعب‌العلاج دارند نیز دارای مصداق دانست و اضافه کرد: در انتقال موقت برای موافقت مقصد و مبدا حداکثر مساعدت انجام می‌شود.

اجازه انتقال از جنوب فارس داده نمی‌شود

رئیس امور اداری آموزش و پرورش فارس در ادامه ابراز داشت: دو بخشنامه نقل و انتقالات برون‌استانی و درون‌استانی به ادارات و نواحی ارسال شد.

صابری خاطرنشان کرد: مبنای انتقال برون‌استانی نیاز و عدم نیاز مبدا و مقصد است. همچنین اکثر استان‌ها اعلام کرده‌اند که در کدام شهر خود نیرو نیاز دارند و به عنوان مثال هرمزگان در بندرعباس تنها نیروی زن برای آموزش ابتدایی نیاز دارد.

وی عنوان کرد: برای خروج از فارس نیز جز از مناطق جنوب این استان که با کمبود معلم مواجه است، از بقیه شهرها مجوز انتقال داده می‌شود.

انتقال به شیراز، فقط معلمان زن ابتدایی

رئیس امور اداری آموزش و پرورش فارس سپس به تشریح شرایط ورود به استان فارس پرداخت و گفت: برای انتقال از استانی دیگر به فارس تقاضا دریافت و بررسی شده و در صورت نیاز اعلام موافقت می‌شود. در شیراز تنها نیروی زن برای آموزش در مقطع ابتدایی نیاز داریم.

این مسئول ضوابط و قوانین نقل و انتقال درون‌استانی را تبیین کرد و ادامه داد: برای موافقت با انتقال درون‌استانی حداقل پنج سال سابقه کار در آموزش و پرورش لازم است و این نقل و انتقال بر اساس نیاز و عدم نیاز مقصد و مبدا انجام می‌پذیرد.

صابری خاطرنشان کرد: انتقال قطعی درون‌استانی شامل فرزندان، پدران و مادران و همسر شهدا، مفقود‌الاثرها و جانبازان بالای 70 درصد است که سه سال سابقه کار داشته باشند.

وی گفت: آزادگان، جانبازان بالای 25 درصد، همسران جانبازان، مراقبان جانبازان، همکاران دارای فرزندان معلول حسی حرکتی و حافظان 15 جزو قرآن نیز با سه سال سابقه کار مشمول انتقال قطعی می‌شوند.

رئیس امور اداری آموزش و پرورش فارس افزود: زنان سرپرست خانوار دارای فرزند زیر 18 سال، مخترعان و مبتکران به شرط دارا بودن شماره ثبت اختراع، برگزیدگان جشنواره الگوهای برتر تدریس و رزمندگان دارای حداقل 36 ماه حضور داوطلبانه یا به محل مورد تقاضا منتقل شده یا منطقه‌ای نزدیک به مقصد مورد نظر برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول بیان داشت: گروه استثنای نقل و انتقال درون‌استانی تنها یک بار می‌توانند از این شرایط استفاده کنند و در صورت تکرار تقاضای انتقال، مشمول قوانین عادی می‌شوند.

تبدیل انتقال موقت به دائم

وی در مورد تبدیل انتقالی موقت به دائم پس از چند سال تکرار گفت: در سال‌های گذشته این روال وجود داشت که انتقال موقت افرادی با میزان معینی سابقه، به دائم تبدیل می‌شد اما در سال‌های اخیر مشکلاتی ایجاد شد که افرادی بدون امتیاز آمدند و افرادی با امتیاز بالاتر از آنان در مناطق ماندند.

صابری اضافه کرد: اگر افراد با امتیاز کمتر را دائمی می‌کردیم اعتراض افراد با امتیاز بالاتر را در پی داشت و از این رو این برنامه متوقف شد که در سال جدید برای مواردی ویژه که منجر به تضییع حق دیگران نشود، این روند اعمال خواهد شد.

کمک هزینه ازدواج فرزندان در چند ماه آینده

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اسناد کمک هزینه ازدواج اولاد و کمک هزینه فوت بستگان درجه یک آماده شده و به محض آن که از طریق وزارتخانه اعتبار آن در اختیار ما گذاشته شود پرداخت می‌کنیم.

رئیس امور اداری آموزش و پرورش فارس گفت: نامه‌نگاری‌هایی انجام شده و تا جایی که اطلاع داریم در ماه‌های آتی کمک هزینه‌های سال 90 پرداخت می‌شود.

دلیل تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان

وی گفت: بازنشستگان زمانی که حکم بازنشستگی آنان صادر می‌شود از حیطه آموزش و پرورش خارج شده و زیر چتر وزارت رفاه می‌روند بنابراین هرگونه افزایش حقوق را باید سازمان بازنشستگی اعلام کند و آموزش و پرورش در افزایش و کاهش حقوق بازنشستگان دخالت ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تنها مورد استثنا در مورد افرادی است که قانونی یا افزایش حقوقی پیش از بازنشستگی آنان و در زمانی که شاغل بوده‌اند اعمال شده باشد.

صابری اضافه کرد: دلیل پرداخت با تاخیر حقوق این ماه فرهنگیان به سبب افزایش حقوق‌های جدیدی بوده که دیر اعلام شد و تا احکام زده شود، حسابداری پردازش کند و به دارایی بفرستد زمان می‌برد.

وی متذکر شد: تاخیر در پرداخت حقوق تنها در مورد بازنشستگان است و شاغلان اغلب ماه‌ها قبل از سی‌ام حقوق خود را دریافت می‌کنند.

رئیس امور اداری آموزش و پرورش فارس اذعان داشت: علت تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان این است که زیر پوشش وزارت رفاه هستند و وزارت رفاه باید حقوق بازنشستگان را به حساب ما بریزد که بتوانیم پرداخت کنیم.

این مسئول متذکر شد: اگر تاخیری هست از طریق سازمان بازنشستگی است نه اداره آموزش و پرورش و اینگونه نیست که پول به حساب آموزش و پرورش بیاید و پرداخت نشود.

انتهای پیام/‌2448/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول