اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تمهیدات لازم برای تسهیل در خرید گندم تولید شده کشاورزان

گندم تولیدی آذربایجان‌شرقی بیش از نیاز استان است

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گندم تولیدی استان، بیش از نیاز داخلی استان است، گفت: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط موظف شده‌اند، تمهیدات لازم برای تسهیل در خرید گندم تولید شده کشاورزان را به عمل آوردند.

گندم تولیدی آذربایجان‌شرقی بیش از نیاز استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشست بررسی خرید تضمینی گندم اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت غله و بازرگانی منطقه هشت در آذربایجان‌شرقی، تعداد 150 مرکز خرید گندم در سطح استان آماده خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوده و همچنین امسال سازمان تعاون روستایی استان نیز به عنوان مباشر خرید گندم عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی این محصول در سال جاری 8 هزار ریال تعیین شده است، افزود: تولیدکنندگان گندم می‌توانند بعد از تحویل محصول خود به مراکز خرید در سطح آذربایجان‌شرقی، بهای آن را به صورت نقدی دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه استان از لحاظ تولید گندم رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده و گندم تولیدی، بیش از نیاز داخلی استان است، گفت: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط موظف شده‌اند، تمهیدات لازم برای تسهیل در خرید گندم تولید شده کشاورزان را به عمل آورده تا هیچ مشکلی در روند خرید گندم ایجاد نشود.

محمدیان همچنین از معرفی شرکت‌های خصوصی تولید کننده بذر گندم و جو به بانک عامل کشاورزی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید بذور تولیدی کشاورزان خبر داد و افزود: تاکنون برای شرکت‌های مذکور مبلغ 117 میلیارد و 291 میلیون ریال تسهیلات معرفی‌نامه صادر شده است.

وی حمایت از تولیدکنندگان این محصول استراتژیک، توسط سازمان و دستگاه‌های ذیربط به صورت مستقیم و غیرمستقیم را مورد  تاکید قرار داد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده و فرآیند خرید گندم از نظر کارشناسی، رسیدن به میزان دریافت گندم توسط مراکز خرید به میزان اهداف تعریفی، با همکاری مسئولان امر و حمایت بهره‌برداران قابل دسترسی است.

انتهای پیام/60002/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول