اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت موقت:طرفداران مرسی به تظاهرات پایان دهند/مخالفان: تظاهرات تا سقوط کودتا ادامه دارد

درحالی که رئیس جمهوری موقت مصر و وزیر کشور مصر بر عدم بازگشت مصر به عقب تاکید کردند، ائتلاف حمایت از مشروعیت ، گروه طرفدار مرسی از ادامه تظاهرات تا سقوط دولت کودتا خبر داد.

دولت موقت:طرفداران مرسی به تظاهرات پایان دهند/مخالفان: تظاهرات تا سقوط

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره، در جریان حمله نیروهای امنیتی مصر به تظاهرات کنندگان هوادار «محمد مرسی»، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در نزدیکی میدان «رابعه العدویه» در شهر «نصر» قاهره دست‌کم 55 نفر کشته و حدود هزار نفر نیز زخمی شدند.

این حادثه ساعاتی پس از آن روی داد که «محمد ابراهیم»، وزیر کشور مصر در سخنانی تاکید کرد که به تحصن هواداران مرسی به زودی و در چارچوب قانونی پایان داده خواهد شد و خطاب به تحصن کنندگان گفت که این اقدام آنها بی‌فایده بوده و مصر به عقب باز نخواهد گشت.

مسئولان یک بیمارستان میدانی در میدان رابعه العدویه در این ارتباط تاکید کردند که بیش از 50 نفر از تحصن کنندگان هوادار مرسی کشته و بیش از هزار نفر زخمی شدند.

آنان گفتند که بسیاری از این افراد توسط گلوله کشته و زخمی شده‌اند و امکانات محدود بیمارستان توان پذیرش و مداوای همه زخمی‌های این حادثه را ندارد.

در واکنش به این حادثه وزارت کشور مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور با اقدام شماری از تظاهرات کنندگان میدان رابعه العدویه که درصدد مسدود کردن پل 6 اکتبر در شهر نصر و منع تردد در آن بودند، مقابله کردند.

این بیانیه تاکید کرده است که دستگاه‌های امنیتی مصر به اقدامات خود برای مقابله با هرگونه تلاش‌ برای ضربه زدن و از بین بردن امنیت عمومی شهروندان مصری ادامه می‌دهد.

این بیانیه توضیح نداده است که نیروهای امنیتی مصر چگونه به تظاهرات هواداران مرسی پایان داده، همان‌گونه که به کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرات کنندگان نیز اشاره نکرده است.

از سوی دیگر «عدلی منصور»، رئیس جمهوری موقت مصر نیز ضمن درخواست از تظاهرات کنندگان هوادار محمد مرسی جهت پایان دادن به تحصن خود، متعهد شد که آنها را تحت پیگرد قرار ندهد.

با این حال منصور تاکید کرد که هرکس به هر طریق چه با تحریک و فتنه انگیزی و چه در عمل اقدام به جنایت علیه مردم مصر کرده باشد، قانون در خصوص وی اعمال شده و مذاکره و گفت‌وگویی با وی صورت نخواهد گرفت.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الحیاه» خطاب به تظاهرات کنندگان هوادار مرسی گفت: من به همه کسانی‌که در میدان رابعه العدویه و میدان النهضه حضور دارند، می‌گویم که بازگشتی به عقب وجود ندارد.

در مقابل «ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت» اعلام کرد که به تظاهرات خود طی دو روز آینده یعنی امروز و فردا برای سرنگونی آنچه آن را کودتا نامید، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول