اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آشنایی با جهان‌بینی قرآنی از تخریب انسان جلوگیری می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آشنایی با جهان‌بینی قرآنی را در سرلوحه‌ کار خود قرار دهیم، چراکه این امر از نابودی و تخریب انسان جلوگیری می‌کند.

آشنایی با جهان‌بینی قرآنی از تخریب انسان جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، مرتضی نبوی با تأکید بر فراگیری جها‌ن‌بینی و نگرش صحیح قرآنی و بهره‌گیری از آن در حوزه‌های تخصصی اظهار داشت: همان‌گونه که در معماری و شهرسازی حقوق همگان را مورد توجه قرار دهیم در مباحث قرآنی نیز نباید از درک صحیح آن غافل شویم.

وی با تأکید بر فراگیری جهان‌بینی قرآنی و ورود آموزه‌های قرآن در حوزه‌های تخصصی، تصریح کرد: هما‌ن‌گونه که طبیعت را موجودی زنده می‌پنداریم و از انجام دخل و تصرف‌های آسیب‌رسان به آن جلوگیری می‌کنیم و برای همگان حقی قایل هستیم در خصوص مباحث قرآنی نیز باید آشنایی با جهان‌بینی قرآنی را در سرلوحه‌ کار خود قرار دهیم چراکه این امر از نابودی و تخریب انسان جلوگیری می‌کند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت، انسان را دارای ابعاد گوناگونی دانست و افزود: انسان، در واقع این خلیفة‌الله در زمین، زمانی به خوبی کشف می‌شود که با قرآن آشنا شود و این معجزه‌ الهی را به خوبی درک کند.

نبوی خاطرنشان کرد: انسان باید جهان‌بینی هستی، جامعه و طبیعت را از قرآن فرا گیرد چراکه در غیر این صورت دچار گمراهی می‌شود.

وی با اشاره به بیان نظریه‌های علوم اجتماعی در خصوص انسان، بیان کرد: وقتی به این علم مراجعه می‌‌کنیم انسان را متفاوت با جهان‌بینی قرآنی بیان می‌کنند و این امر که اغلب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نمی‌توانند در پیشرفت کشور تأثیرگذار باشند و با فرهنگ کشور خود را عجین کند از همین امر نشأت می‌گیرد که مسیر خود را متفاوت از آنچه در قرآن عنوان شده، دنبال می‌‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: انسانی که با قرآن عجین باشد و در مباحث قرآنی به شناخت و بصیرت لازم دست یابد به طور حتم از مسیر ثواب خارج نمی‌شود.

نبوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر ایجاد تحول در علوم انسانی اظهار داشت: چنانچه بخواهیم به این فرمایش جامه‌ عمل بپوشانیم باید از قرآن آغاز کنیم چراکه قرآن سعادت کامل انسان را در دنیا و آخرت به همراه دارد.

وی یادآور شد: تمسک به قرآن و عترت پیامبر (ص) همواره تأکید رسول گرامی اسلام (ص) و وصیت امام راحل بوده و این امور نه تنها از یکدیگر جدا شدنی نیستند بلکه توجه به آن انسان را از گمراهی نجات می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ورود نظام مهندسی ساختمان در حوزه قرآن خاطرنشان کرد: چنانچه به دنبال حیات واقعی و یا به تعبیر قرآن در پی حیات طیبه هستیم راهی جز انس با قرآن نداریم.

نبوی تأکید کرد: قرآن را باید در برنامه‌های ثابت زندگی خود قرار دهیم و بدون شک فردی که با قرآن انس پیدا کند فضیلت آن را در دنیا و آخرت می‌بیند و در عالم هستی دریچه‌های گسترده‌ای بر روی او گشوده می‌شود.

انتهای پیام/77002/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول