اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نشر ارزش‏های دفاع مقدس:

عوامل خودفروخته داخلی در جنگ به ستون پنجم دشمن تبدیل شده بودند

معاون روایتگری و یادمان‏های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس گفت: عوامل خودفروخته داخلی در زمان جنگ تحمیلی به عنوان ستون پنجم دشمن عمل می‏کردند.

عوامل خودفروخته داخلی در جنگ به ستون پنجم دشمن تبدیل شده بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سردار ابوالفضل مسجدی عصر امروز در مراسم اربعین شهید گمنام فیروزکوه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، با اشاره به وقایع زمان جنگ اظهار داشت: دشمنان نظام از فردای پیروزی انقلاب اسلامی با راه‏اندازی ترورها و تحریم‏ها، خواستند تا نهال نوپای انقلاب را از بین ببرند.

وی گفت: ترور 18 هزار نفر از شخصیت‏های علمی، سیاسی و مذهبی کشور فقط بخشی از اقدامات و کارشکنی‏های دشمنان بود و وقتی از این حربه شوم خود نتیجه نگرفتند، جنگ را بر ما تحمیل کردند.

معاون روایتگری و یادمان‏های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس افزود: عراق، جنگ را با 12 لشکر کامل و 232 هزار نیروی نظامی بر ایران اسلامی تحمیل کرد و بسیاری از مناطق و استان‏های کشور را به اشغال و تصرف خود درآورد.

مسجدی ادامه داد: این در شرایطی بود که فرماندهی کل قوا در آن دوران بر عهده فرد خائن و منافقی به نام بنی‏صدر بود و بسیاری دیگر از عوامل خودفروخته داخلی به عنوان ستون پنجم دشمن عمل می‏کردند.

معاون روایتگری و یادمان‏های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس تصریح کرد: در چنین اوضاعی، امام خمینی(ره) سه استراتژی زمین‏گیر کردن دشمن، بیرون راندن دشمن از سرزمین‏های اسلامی و تنبیه متجاوز را برای رزمندگان ترسیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: از آن پس بود که رزمندگان اسلام در قالب نیروهای بسیج و مردمی به دستور امام خمینی(ره) لبیک گفتند و با حضور در جبهه‏های نبرد حق علیه باطل به یاری نیروهای ارتش و سپاه پرداختند.

مسجدی اضافه کرد: در این نبرد نابرابر، 42 کشور رسماً با ارتش متجاوز عراق یاری می‏رساندند و به فرموده آیت‏الله جوادی‏آملی، «این جنگ، جنگ جهانی سوم بود که در آن تمام دنیای کفر در برابر تمام اسلام ایستاد».

مراسم عصر امروز به مناسبت اربعین شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه با حضور معاون روایتگری و یادمان‏های سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس، مسئولان و مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شهرستان فیروزکوه در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و در محل تدفین شهدای گمنام برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول