اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۴ هفته پس از وقوع کودتا در قاهره

نیویورک‌تایمز: کودتای ارتش علیه مرسی ضددموکراتیک بود

نیویورک‌تایمز تاکید کرد دموکراسی در مصر بالاخره روزی باید در برابر خودمختاری نظامیان، منافع اقتصادی آنها و نقش یگانه آنان به‌عنوان منبع مشروعیت و قدرت بایستد و اینها چیزهایی نیست که افسران به اختیار خود واگذار کنند.

نیویورک‌تایمز: کودتای ارتش علیه مرسی ضددموکراتیک بود

به گزارش خبرگزاری فارس، «استیون کوک»، عضو شورای روابط خارجی آمریکا در یادداشتی در روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، حمایت گروه‌های لیبرال و پلورالیست مصری از کودتای نظامی علیه محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر را بازی با آتش خوانده است.

بنابراین گزارش، اختیارات دموکراتیک ژنرال سیسی، وزیر دفاع مصر، همچنان در هاله‌ای از ابهام است و قهرمانان مصر جدید و آزاد به وی اختیار داده‌اند تا هر انتقادی را سرکوب کند!

این یادداشت با تصریح به اینکه تنها 27 درصد مصری‌ها کنترل سیاست‌مداران بر نیروهای مسلح را امری مهم می‌دانند، به نیروهای لیبرال مصری هشدار داده است که دخالت نظامیان در این کشور نوعی بازگشت به عقب است. کودتاها به هر شکل، هرچقدر هم که مردم‌پسند باشند، ضددموکراتیک هستند.

نویسنده افزوده است که دموکراسی در مصر بالاخره روزی باید در برابر خودمختاری نظامیان، منافع اقتصادی آنها و نقش یگانه آنان به‌عنوان منبع مشروعیت و قدرت، بایستد و اینها چیزهایی نیستند که افسران با اختیار خود واگذار کنند.

نیویورک‌تایمز در پایان تاکید کرد: به زبان ساده، دموکراسی با ابزار دموکراتیک به‌وجود می‌آید، نه با کودتا.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول