اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سردبیر روزنامه الثوره سوریه در گفت‌وگو با فارس:

دولت سوریه بر تحقیق در خان العسل تاکید دارد

سردبیر روزنامه الثوره سوریه با اشاره به درخواست رسمی دولت سوریه از کمیته بین‌المللی تحقیق در خان العسل گفت: دولت سوریه همواره موضعی روشن داشته و تاکید کرده است محلی که باید در آن تحقیق شود، خان العسل است.

دولت سوریه بر تحقیق در خان العسل تاکید دارد

علی قاسم  سردبیر روزنامه الثورة در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه اظهار داشت: دولت سوریه به طور رسمی تحقیق کمیته بین المللی در خان العسل را خواستار شد و همواره موضع روشنی داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به روند تحولات گذشته روشن است که ریشه اصلی اختلاف دولت سوریه و کمیته تحقیق بین المللی در ادعاهای کمیته مزبور است تا جایی که این کمیته باید در برخی مسائل تجدید نظر کند.

دولت سوریه تحقیق بین المللی در خان العسل را خواستار شد

علی قاسم افزود: در این خصوص موضوع اول این است که این دولت سوریه بود که از کمیته بین المللی درخواست تحقیق کرد اما هنگامی که این درخواست مطرح شد، برخی کشورهای غربی و نیز دبیر خانه سازمان ملل متحد در قبال آن موضع منفی اتخاذ کردند درحالی که آنان می دانند که این افراد و گروههای مسلح بودند که از گاز سارین در خان العسل استفاده کردند و همین موضوع نقطه اختلاف بین دولت سوریه و کمیته مزبور است.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر کمیته بین المللی تحقیق حسن نیت داشته باشد تمام موارد اختلاف قابل حل و فصل بوده و می توان آن را پشت سر گذاشت زیرا درخواست رسمی از سوی دولت سوریه مطرح شده و بر اساس قانون بین المللی کمیته بین المللی تحقیق فقط می تواند بر اساس درخواست های رسمی عمل کند.

سردبیر روزنامه الثورة تصریح کرد: نکته دوم اینکه ما هنوز با فشارهای غربی روبه رو هستیم که مانع دستیابی به راه حلی برای موضوع خان العسل هستند زیرا آنان به خوبی می دانند که گروه های تروریستی و مسلح به دلیل استفاده از گاز سارین محکوم هستند و این اقدام آنان نیز شواهد و مدارک روشنی دارد که نمونه آن دلایلی است که روسیه ارائه داده و نیز آزمایش هایی است که مسئولان روسی در آزمایشگاه های مورد تایید بین المللی انجام دادند که همگی شاهد روشنی بر محکومیت گروه های مزبور است.

علی قاسم افزود: با این حال دولت سوریه با تمام راه حل ها برخورد مثبت داشته و از هیچ تلاش و همکاری چه با کمیته بین المللی تحقیق و یا سایر مراجع کوتاهی نکرده است.

وی ادامه داد: دولت سوریه موضع روشنی اتخاذ کرده و تاکید داشته است که منطقه ای که باید در آن تحقیق صورت گیرد خان العسل است  و پس از آن می توان موضع گیری کرد زیرا دلایل کاملا روشنی موجود است که نشان می دهد گروه های تروریستی تلاش کردند به سمت خان العسل پیشروی کنند تا آثار باقی مانده مربوط به گاز سارین را محو کنند.

سردبیر این روزنامه سوری اظهار داشت: نکته قابل توجه دیگر  اینکه هنوز زود است که در مورد گزارش کمیته بین المللی تحقیق حکم کرد ولی کشورهای منطقه با کمیته های بین المللی تجربه تلخی داشته و می دانند که این کمیته ها بنابر اهداف سیاسی و به دور از واقعیت فعالیت می کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول