اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

متفکر مصری در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

توطئه آمریکا برای تکرار سناریوی سوریه در مصر

یک متفکر مصری با اشاره به تحولات جاری در کشورش، نسبت به توطئه‌ آمریکا در راستای تکرار سناریوی سوریه در مصر هشدار داد.

توطئه آمریکا برای تکرار سناریوی سوریه در مصر

«احمد راسم النفیس» از متفکران مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، تحولات جاری این کشور را نتیجه توطئه‌های آمریکا به منظور تبدیل ساختن مصر به سوریه‌ای دیگر دانست و اظهار داشت: آمریکایی‌ها هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیستند و تنها وجود حاکمان مطیع برای آنها مهم است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها خود جماعت اخوان المسلمین را بر سر کار آوردند، افزود: این جماعت امروز حاکم بر تصمیمات خود نیست و تنها خواسته‌های آنانی که آنها را بر سر کار آوردند را اجرا می‌کنند.

النفیس با اشاره به آرزوی اخوان المسلمین در بازگشت به قدرت، تصریح کرد که سخنرانی اخیر ژنرال السیسی مبتنی بر اطلاعاتی بود که از توطئه‌ای خارجی حکایت داشت. این توطئه به دنبال تکرار سناریوی سوریه در مصر بود.

وی با بیان اینکه برخی‌ها مایل هستند که تحولات مصر را مشابه تحولات سوریه قلمداد کنند، افزود: بعضی‌ها می‌گویند که بشار اسد ملتش را در سوریه می‌کشد و ژنرال السیسی نیز ملت مصر را در این کشور می‌کشد. این در حالی است که ارتش مصر نیز همانند ارتش سوریه قانون را اجرا می‌کند و در کنار اراده ملت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول