اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله باریک‌بین:

روحانی در کنار مسائل اقتصادی به مسائل فرهنگی نیز اهتمام داشته باشد

امام جمعه قزوین گفت: دولت یازدهم به ریاست دکتر حسن روحانی باید علاوه بر برنامه‌ریزی و حل مشکلات اقتصادی به مسائل فرهنگی و معنوی نیز توجه داشته و در این زمینه غفلت نکند.

روحانی در کنار مسائل اقتصادی به مسائل فرهنگی نیز اهتمام داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین آیت‌الله هادی باریک‌بین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد النبی این شهر برگزار شد با اشاره به سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طالقانی، اظهار داشت: نماز جمعه که از دو خطبه عبادی و سیاسی تشکیل شده فضیلت‌های فراوانی را دارد و همه باید در راستای بهره‌برداری از آن تلاش کنند.

وی افزود: خطبه‌های نماز جمعه یکی در راستای تقویت تقوا و سنای آل محمد است و تحکیم پایه‌های دینی است که به افزایش تقوا و اعتقادات مؤمنین می‌انجامد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نماز جمعه در حفظ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثری دارد و برگزاری آن این مهم را به همه ثابت می‌کند.

آیت‌الله باریک بین تأکید کرد: در سوره جمعه خداوند می فرمایند افرادی که به نماز جمعه بی‌توجه هستند مورد مذمت قرار گرفته و این فریضه از هر تجارتی سود‌مند‌تر است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: که با برنامه‌ریزی و زمانبندی درست باید مسائل دینی و فرهنگی را برای نمازگزاران ارائه کرد.

وی خطاب به ائمه جمعه یادآور شد: باید از این فضای معنوی نهایت استفاده را برده و از سفره پر برکتش همه را بهره‌مند کنیم.

آیت‌الله باریک بین در خصوص کیفیت برگزاری نماز جمعه در استان قزوین گفت: 18 نماز جمعه در استان قزوین در حال برگزاری است و برای برگزاری مناسب و بهتر این نماز جمعه باید از اعضای ستاد نماز جمعه استان و نهادهایی از قبیل صدا و سیما، رسانه‌ها، شهرداری‌، نیروی انتظامی و بسیج که با این نهاد نهایت همکاری را می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

خطیب جمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به نوزدهم روز ضربت خوردن و همچنین بیست و یکم روز شهادت حضرت علی (ع) بیان داشت،نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان از روزهای مصیبت است چرا که در این روزها امیرالمومنین علی (ع) امام المتقین ضربت خورده و به شهادت رسیدند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) به امام زمان، مقام معظم رهبری و همچنین نمازگزاران عنوان کرد: آنچه که مهم است الگوگیری از شخصیت والای امیرالمومنین حضرت علی (ع) است که تمام عمر خود را در راه اسلام قرار داده که حتی در شب هجرت حضرت رسول اکرم (ص) در بستر ایشان آرمیده و با به جان خریدن خطر مرگ جان پیغمبر اسلام را حفظ کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر تأکید کرد: فریضه شب‌های قدر را باید قدر دانسته و از آن بهره لازم و کافی را ببریم چرا که با شب زنده‌داری، برپایی نماز، قرائت دعا و مناجات، صدقه دادن و قرائت قرآن می‌توان از فیوضات این شب‌های ارزشمند بهره لازم را برد تا در حد توان خود از این شب عزیز توشه برداریم.

آیت‌الله باریک‌بین در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب دکتر حسن روحانی قرار داریم تأکید کرد: برای آغاز به کار دولت یازدهم آرزوی موفقیت داریم چرا که حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی برخوردار از علم و دانش حوزوی بوده و دارای سوابق درخشان قبل و بعد از انقلاب و همچنین سطوح مدیریتی است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: از دکتر حسن روحانی انتظار می‌رود تا در کنار تلاش‌های گسترده و برنامه‌ریزی دقیق برای حل مشکلات اقتصادی مردم به مسائل فرهنگی و معنوی نیز رسیدگی کرده و از این مهم غفلت نورزد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: فلسفه انقلاب اسلامی کلمه الله است و همین نورانیت اسلام شرط موفقیت رئیس جمهور می‌باشد.

وی ادامه داد: بی‌تردید همکاری صمیمانه مردم تلاش و کار مضاعف همه اقشار، قوا و مسئولان در موفقیت رئیس جمهور آینده تأثیرگذار خواهد بود و در سایه همین عوامل است که وحدت و همدلی در کشور چتر خود را می‌گستراند.

آیت‌الله باریک بین همچنین با اشاره به روز قدس که هفته آینده برگزار می‌شود از این روز با عنوان دومین حماسه سیاسی در کشور نام برد و تأکید کرد: باید همه مردم با شرکت گسترده در راهپیمایی گسترده روز قدس یکبار دیگر باید حماسه سیاسی را که رهبر معظم انقلاب فرمودند رقم بزنند.

امام جمعه قزوین در خاتمه به مردم توصیه کرد با توجه به گرمای هوای و همچنین افزایش مصرف آب لازم است تا مردم در مصرف آب صرفه‌جویی بیشتری کنند تا دیگر هموطنان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

انتهای پیام/2667/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول