اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

قرائت امام نیاز به تفسیر و تحلیل ندارد

امام جمعه قم گفت: رهبری معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام فرمودند جهت‌گیری‌ دولت‌ها در نظام باید بر اساس قرائت امام باشد و قرائت امام روشن بوده و نیاز به توضیح و تحلیل ندارد.

قرائت امام نیاز به تفسیر و تحلیل ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌ بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به نشانه‌های اهل تقوا گفت: راستگویی، رعایت امانت،‌ پایبندی به عهد و پیمان، توجه به مستمندان و محرومان و... از جمله ویژگی‌های اهل تقوا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هدف از روزه ماه مبارک رمضان تقوا است به تشریح ویژگی‌های حاکم اسلامی در سیره امیرالمومنین پرداخت و اظهار کرد: در حکومت علی(ع) اداره جامعه با نگاه تربیتی دنبال می‌شود و جامعه اسلامی علاوه بر تکامل مادی به فکر تکامل معنوی افراد است.

امام جمعه قم صدق و راستگویی،‌حق محوری، باطل ستیزی و... را از دیگر ویژگی‌های حاکم اسلامی در سیره امام علی(ع) عنوان کرد و بیان داشت: در حکومت اسلامی انتخابات کارگزاران بر اساس تعهد است و کارگزار در چنین حکومتی گره‌گشای زندگی مردم است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی(ع) تصریح کرد: پیشوای نخست شیعیان را در سحرگاه 19 رمضان در محراب مسجد به شهادت رساندند و ایشان در اوج قدرت و مظلومیت ندای فزت و رب الکعبه سر دادند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) وقتی که به بازار وارد می‌شد بازاریان را به رعایت تقوا دعوت می‌کرد افزود: شاید قسم خوردن بازاریان موجب رواج داد و ستد ایشان شود ولی برکت را از مال آنها می‌گیرد.

وی فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب را گرامی داشت و به مقام شامخ آیت‌الله طالقانی رحمت و درود فرستاد.

امام جمعه قم به فرا رسیدن شب‌های قدر اشاره کرد و ادامه داد:‌ مردم باید قدر شب‌های قدر را بدانند و شب قدر شب توبه، انس با قرآن و دعا است.

وی به فرا رسیدن هفته اکرام ایتام اشاره کرد و یادآور شد: مردم به نیازمندان و ایتام توجه لازم را داشته و از فرصت هفته اکرام ایتام که از 15 تا 21 رمضان است بهترین استفاده را خواهند داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف دهه آخر ماه رمضان تاکید کرد: اعتکاف دهه آخر رمضان سنت پیامبر گرامی اسلام است و در مسجد اعظم قم نیز چنین مراسمی برپا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع کشور مصر تصریح کرد: وزیر دفاع دولت موقت و اخوان المسلمین مردم را به حضور در راهپیمایی دعوت کرده‌اند و ما نگران شرایط این کشور اسلامی هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه غربی‌ها حرکت بیداری اسلامی را از مسیر خود خارج کردند تاکید کرد:‌ آیا آنها می‌خواهند سرنوشت کشور مصر را نیز همانند کشور سوریه کنند؟

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل پشت پرده این اقدامات و توطئه‌چینی‌ها هستند خاطرنشان کرد: مردم مصر باید بین خود انس و الفت را بیشتر کرده و با حفظ وحدت از اقدامات دشمن شادکن پرهیز کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام زشت اتحادیه اروپا مبنی بر قرار دادن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: حزب‌الله مقاوم و قهرمان که در برابر رژیم اشغالگر قدس ایستادگی کرده است را تروریست می‌نامید؟ ننگ بر شما و آنچه که اعلام می‌کنید باد.

وی با اشاره به اینکه مردم از کارنامه سنگین و سیاه مدعیان دفاع از حقوق بشر آگاهی کامل دارند بیان داشت: ملت‌ها شما را می‌شناسند، دست از این توطئه‌ها و اقدامات بردارید و بدانید که شکست شما قطعی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخن سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در برابر همه دشمنی‌ها مقاومت همچون خاری در چشم صهیونیست‌ها باقی می‌ماند.

وی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبری در این دیدار فرمودند جهت‌گیری‌ دولت‌ها در نظام باید بر اساس قرائت امام باشد و قرائت امام روشن بوده و نیاز به توضیح و تحلیل ندارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جابه‌جایی مسئولیت‌ها در نظام اسلامی عید و فرصت است بیان کرد: امیدواریم همان گونه که در حماسه سیاسی سربلند شدیم در حماسه اقتصادی نیز بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

وی با اشاره به سخن برخی که از مذاکره با آمریکا و اروپا دم می‌زنند گفت: رهبری فرمودند ما از تعامل با دنیا پرهیز نداریم ولی کسانی که در این زمینه خیز بر‌می‌دارند ابتدا دشمن را شناسایی کنند، آیا با کسانی که هر روز تهدیدها را تشدید می‌کنند می‌توان مذاکره کرد؟

انتهای پیام/2258/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول