اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار شعبانی:

حماسه‏ سازان عملیات مرصاد اقتدار ملت ایران را به اثبات رساندند

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: حماسه‏ سازان بزرگ عملیات مرصاد در سال 67 اقتدار ملت ایران را در منظر جهانیان به اثبات رساندند.

حماسه‏ سازان عملیات مرصاد اقتدار ملت ایران را به اثبات رساندند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سردار محمد شعبانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 67 شهید سرافراز استان سمنان در عملیات مرصاد که در مسجد امام خمینی(ره) سمنان برگزار شد، با بیان اینکه روزهای جنگ تحمیلی، روزهای سخت و دشواری بود که بر ملت ایران گذشت، اظهار کرد: مقطع پایانی جنگ، مقطع حساسی بود؛ به ویژه که مردم چهره خبیث منافقان را شناخته بودند و برای ملت ایران بسیار ناراحت کننده بود که عده‏ ای ایرانی با دشمنان ملت همکاری کنند.

وی افزود: این نخستین باری بود که عده‏ ای ایرانی با چهره نفاق به آن طرف مرز رفته و با دشمنی مانند صدام همکاری می‏ کردند و مشکلاتی برای مردم و نظام به وجود آوردند و این در طول تاریخ ایران بی‏سابقه بود.

حضور 16 ملیت در میان اسرای عراقی/ جنگ نابرابر بود

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: در میان 85 هزار اسیر عراقی که توسط رزمندگان ما دستگیر شده بودند، 16 ملیت از سودانی، اردنی، مصری و ... وجود داشت و این یک جنگ نابرابر بود؛ اما به قول معروف، زمستان تمام می‏شود و روسیاهی به زغال می‏ماند و پس از اتمام جنگ سربلندی آن برای ملت ایران ماند.

شعبانی افزود: منافقین با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفتند در پنجم مرداد ماه 1367 با انجام عملیاتی با عنوان فروغ جاویدان (مرصاد) شهر‏های کرند، اسلام‏ آباد و کرمانشاه (باختران) را اشغال کنند و دولت جدید تشکیل دهند.

وی بیان کرد: عراق تصورش این بود حالا که قرار است پشت میز مذاکره بنشیند، خیلی خوب است که یک بار دیگر نیروهایش در اهواز باشد؛ بنابراین بعد از قبول قطعنامه از طرف جمهوری اسلامی ایران، صدام فاسد علی‏رغم اینکه خودش مدافع این قطعنامه بود، به ایران حمله کرد.

صدام می‏خواست از موضع قدرت امتیاز بگیرد

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: یکی از دلایل صدام این بود که ایران ضعیف شده است؛ او می‏خواست دوباره در اهواز، خرمشهر و آبادان مستقر شود و اگر پشت میز مذاکره نشستیم، سربازهایش در آنجا قدم بزنند و او بتواند از موضع قدرت امتیاز بگیرد.

شعبانی افزود: سازمان مجاهدین خلق به عنوان یک ارتش کوچک کنار ارتش بعثی عراق به همکاری با آنها پرداخت؛ به طوری که قدرت‏های بزرگ چون 138 تن از نمایندگان کنگره آمریکا نیز آنها را همراهی می‏کردند و با شعار «امروز مهران، فردا تهران» وارد میدان شدند.

انتهای پیام/2249/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول